Οι διοργανωτές και οι διανομείς βλέπουν μια αυξανόμενη ζήτηση για προϊόντα υψηλότερης ποιότητας, μια επιθυμία για καλύτερες συμβουλές εκ των προτέρων και μια τάση για πακέτα διακοπών χωρίς κρίση
Η αφερεγγυότητα του Ομίλου FTI είχε βαθιές επιπτώσεις στη γερμανική αγορά ταξιδιωτικών πρακτόρων και οδήγησε σε σημαντικές αλλαγές. Η συζήτηση στο πάνελ στο ITB Berlin 2025 έριξε φως στις συνέπειες αυτής της αναταραχής: Πώς έχει αναδιοργανωθεί η αγορά; Ποιος ωφελείται από τη νέα δομή αγοράς και προσφοράς; Οι ειδικοί στο πάνελ συμφώνησαν ότι η ζήτηση για προϊόντα υψηλότερης ποιότητας είχε αυξηθεί και ότι οι πωλήσεις οργανωμένων διακοπών και ταξιδιωτικών πρακτορείων γνώρισαν μια ευπρόσδεκτη ανάκαμψη.
Ο Roland Gassner από το ινστιτούτο έρευνας αγοράς Travel Data + Analytics άνοιξε τη συνεδρία με μια παρουσίαση της τρέχουσας κατάστασης στην αγορά των tour operators. «Από το 2022, ο τζίρος στην ταξιδιωτική αγορά έχει αυξηθεί ταχύτερα από τον αριθμό των ανθρώπων». Σημάδι αυξανόμενης ζήτησης για προϊόντα υψηλότερης ποιότητας.
Roland Gassner από το ινστιτούτο έρευνας αγοράς Travel Data + Analytics
Ισχυρότερη εστίαση στη βιώσιμη επιχειρηματική ανάπτυξη
Ο Δρ Ingo Burmester, Διευθύνων Σύμβουλος Κεντρικής Ευρώπης στον Όμιλο DERTOUR, ήταν πεπεισμένος ότι η αγορά έχει αλλάξει. “Οι εταίροι επικεντρώνονται περισσότερο στη βιώσιμη επιχειρηματική ανάπτυξη. Υπάρχει μεγάλη εστίαση στην ποιότητα και τη συναλλαγή με ίσους όρους. Έχει γίνει μια στροφή προς την υψηλότερη ποιότητα.” Κατά τη γνώμη του, οι μεγαλύτεροι ωφελούμενοι από την αφερεγγυότητα του FTI ήταν τα ταξιδιωτικά γραφεία, τα οποία είχαν γνωρίσει μια πραγματική ανάκαμψη. “Η ποιότητα των προϊόντων είναι υψηλότερη στα ταξιδιωτικά γραφεία – και το ίδιο είναι και το ποσοστό των επιστρεφόντων”, δήλωσε ο Burmester, ο οποίος μετά βίας μπορούσε να πιστέψει την τύχη του κλάδου. Επιπλέον, η χρεοκοπία μεγάλων τουριστικών πρακτόρων είχε οδηγήσει στην επιστροφή οργανωμένων ταξιδιών – λόγω του ότι είναι πιο ανθεκτικά στην κρίση. “Οι οργανωμένες διακοπές βιώνουν επίσης μια αναζωπύρωση!”
Ο Benjamin Jacobi, Διευθύνων Σύμβουλος της TUI Deutschland GmbH, παρατήρησε επίσης μια τάση προς προϊόντα υψηλότερης ποιότητας, αλλά ως αεροπορική εταιρεία έπρεπε επίσης να παρακολουθεί τον όγκο των επιβατών: «Γενικά, θέλουμε να επεκτείνουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης και να διαφοροποιήσουμε περαιτέρω τη γκάμα μας με νέα, καινοτόμα προϊόντα».
Μετάβαση σε υψηλότερη ποιότητα – από την πανδημία
Η Songül Göktas-Rosati, διευθύνων σύμβουλος της Bentour Reisen, ήταν πολύ ικανοποιημένη με την αυξανόμενη ζήτηση μετά την αφερεγγυότητα της FTI. “Προσφέρουμε στους πελάτες μας καλές εναλλακτικές λύσεις και καλή εξυπηρέτηση.” Θα μπορούσε επίσης να επιβεβαιώσει τη στροφή προς την υψηλότερη ποιότητα, αλλά αυτό είχε να κάνει λιγότερο με την FTI και περισσότερο με την πανδημία: «Από τότε, οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν κράτηση για διακοπές υψηλότερης ποιότητας».
Ο Ömer Karaca, Διευθύνων Σύμβουλος της Schmetterling International GmbH & Co. KG, εξήγησε ότι τα πάντα στις πωλήσεις είχαν απλώς αλλάξει: αρχικά, οι μεγάλοι διοργανωτές είχαν κέρδος και αργότερα οι ειδικοί. «Θα μας ενδιαφέρει πολύ να δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα», είπε ο Karaca. Είχε επίσης παρατηρήσει μια στροφή προς τα προϊόντα με υψηλότερες τιμές, αλλά γνώριζε ότι δεν θα μπορούσε να υπάρξει μόνο αύξηση των επισκεπτών στην αγορά premium. “Τα τμήματα πωλήσεων χαίρονται όταν χώρες όπως η Αίγυπτος και η Τυνησία τα πάνε καλά, όπου τα ταξιδιωτικά προϊόντα είναι πιο προσιτά. “Δεν θέλουμε ντάμπινγκ τιμές, αλλά θέλουμε να απευθυνθούμε στις μάζες”, δήλωσε ο Ömer.