Στην εναρκτήρια συνέντευξη Τύπου της ITB, ο Πρόεδρος της DRV Norbert Fiebig παρείχε πολύτιμες πληροφορίες για τις εξελίξεις στη γερμανική ταξιδιωτική αγορά.

Ο Norbert Fiebig, Πρόεδρος της Γερμανικής Ταξιδιωτικής Ένωσης (DRV), μίλησε σήμερα στην εναρκτήρια συνέντευξη Τύπου της ITB Berlin για τις τρέχουσες εξελίξεις στη γερμανική ταξιδιωτική αγορά. Παρά τις οικονομικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες, τα ταξίδια παρέμειναν μία από τις κορυφαίες προτεραιότητες για τους Γερμανούς. Δεν ήταν διατεθειμένοι να μειώσουν τις διακοπές τους – αυτό ήταν θετικό νέο για τον κλάδο, είπε ο Fiebig. Σε δύσκολους καιρούς, τα ταξίδια πρόσφεραν μια πολύτιμη ευκαιρία να ξεφύγουμε από την καθημερινότητα και να κερδίσουμε νέες εντυπώσεις.

Ο Fiebig τόνισε ότι παρά τη μικρή πτώση του συνολικού αριθμού ταξιδιών την ταξιδιωτική περίοδο 2023/24, οι δαπάνες για προκαταβολικές κρατήσεις αυξήθηκαν κατά 6%, τζίρο άνω των 83 δισεκατομμυρίων ευρώ και αύξηση 20 τοις εκατό σε σύγκριση με τα χρόνια πριν από την πανδημία. Η αγορά οργανωμένων ταξιδιών, όπως οργανωμένες εκδρομές και ταξιδιωτικές υπηρεσίες που παρέχονται από τουριστικούς πράκτορες, είχε σημειώσει ιδιαίτερα έντονη ανάπτυξη. Αυτή η αγορά πέτυχε κύκλο εργασιών σχεδόν 40 δισεκατομμυρίων ευρώ – αύξηση επτά τοις εκατό. Σύμφωνα με τον Fiebig, οι οργανωμένες διακοπές ήταν πλέον σχεδόν στο ίδιο επίπεδο με τις ιδιωτικές διακοπές.

Με την ευκαιρία της εναρκτήριας συνέντευξης Τύπου της ITB Berlin, ο πρόεδρος της DRV Norbert Fiebig παρέχει πληροφορίες για τη γερμανική ταξιδιωτική αγορά.

Οι τάσεις για πρώιμες κρατήσεις και κρουαζιέρες για το 2025

Ο πρόεδρος της ένωσης ήταν αισιόδοξος για τις προοπτικές για το 2025. Σύμφωνα με έρευνες, σχεδόν το ένα τέταρτο των Γερμανών σχεδίαζε να ξοδέψει περισσότερα για τις διακοπές. Η έγκαιρη κράτηση ήταν ουσιαστικά η νέα ταξιδιωτική τάση της τελευταίας στιγμής, είπε ο Fiebig. Μέχρι το τέλος Ιανουαρίου, οι κρατήσεις για καλοκαιρινές διακοπές είχαν υπερβεί το αντίστοιχο ποσοστό του προηγούμενου έτους κατά 11 τοις εκατό. Τα πρώιμα πουλιά είχαν αφήσει σταθερά το σημάδι τους, πρόσθεσε.

Η αυξανόμενη ζήτηση για οργανωμένες διακοπές ήταν ιδιαίτερα θετική. Ο Fiebig σημείωσε μια αύξηση έξι τοις εκατό στους ταξιδιώτες που κάνουν κράτηση για οργανωμένα ταξίδια με τουριστικούς πράκτορες. Περίπου το 62 τοις εκατό των κρατήσεων έγιναν μέσω ταξιδιωτικών γραφείων ή ιστοσελίδων, υπογραμμίζοντας τη δημοτικότητα των παραδοσιακών πακέτων διακοπών. Μια άλλη σημαντική πτυχή ήταν η αυξανόμενη δημοτικότητα των κρουαζιέρων. Ο Fiebig σημείωσε μια αύξηση 18 τοις εκατό στις κρατήσεις κρουαζιέρας και μια ταυτόχρονη πτώση των τιμών, η οποία με τη σειρά της τροφοδότησε τη ζήτηση.

Δημοφιλείς ταξιδιωτικοί προορισμοί το 2025

Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί το 2025 ήταν η Ισπανία, η Τουρκία και η Ελλάδα, οι οποίες συνέχισαν να βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των προορισμών διακοπών των Γερμανών. Ωστόσο, ιδιαίτερα αξιοσημείωτη ήταν η αύξηση της ζήτησης για προορισμούς όπως η Αίγυπτος και η Αλβανία. Ο Fiebig ήταν ενθουσιασμένος με την επιτυχία της χώρας υποδοχής της ITB και τόνισε τις τουριστικές της δυνατότητες. Είχε ήδη δει πόσο εντυπωσιακή ήταν η χώρα για τον εαυτό του κατά τη διάρκεια επίσκεψης με αντιπροσωπεία.

Προορισμοί προϋπολογισμού αναφέρουν αύξηση

Ο Fiebig σημείωσε την αυξανόμενη δημοτικότητα των οικονομικών προορισμών διακοπών. Χώρες όπως η Βουλγαρία, η Τυνησία και η Αίγυπτος γίνονταν όλο και πιο ελκυστικές λόγω των ανταγωνιστικών τους τιμών. Παρά τις παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις, ο Fiebig ήταν αισιόδοξος και πίστευε ότι η γερμανική ταξιδιωτική αγορά θα μπορούσε να αναμένει ανάπτυξη γύρω στο 6% το 2025. Ωστόσο, ένα σταθερό πλαίσιο πολιτικής ήταν ζωτικής σημασίας για την τόνωση της εμπιστοσύνης των καταναλωτών και την προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης.

Βιωσιμότητα – βασικό θέμα του μέλλοντος

Ο Πρόεδρος του DRV τόνισε τη σημασία της αειφορίας στον τουρισμό. Στο πλαίσιο αυτό, ωστόσο, ζήτησε επίσης αυξημένη διεθνή συνεργασία για την παροχή βιώσιμων καυσίμων για τις αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές. Υπήρχε επείγουσα ανάγκη για ένα δεσμευτικό παγκόσμιο σχέδιο, είπε.

Εν κατακλείδι, ο Πρόεδρος του DRV είπε ότι παρά όλες τις οικονομικές και πολιτικές προκλήσεις, ένα πράγμα δεν πρέπει να ξεχνάμε: τα ταξίδια δεν ήταν απλώς ένας οικονομικός παράγοντας. Ενόψει των πολλών γεωπολιτικών κρίσεων, τόνισε ότι στην παγκόσμια σκηνή η γερμανική ταξιδιωτική βιομηχανία υποστήριξε το άνοιγμα, την πολιτιστική ανταλλαγή, την ποικιλομορφία, τη φιλοξενία και την ανεκτικότητα. Τόνισε επίσης ότι τα ταξίδια έφεραν κοντά τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο και ότι η βιομηχανία είναι αποφασισμένη να υποστηρίξει αυτήν την αρχή στο μέλλον και να προωθήσει ενεργά τον παγκόσμιο διάλογο.