Phocuswright: Η ταξιδιωτική αγορά σε μια σταθερή ανοδική πορεία παρά τη γενική αυτοσυγκράτηση των καταναλωτών – η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να γίνει ακόμα καλύτερη

Η Mitra Sorrels από το Phocuswright μίλησε για τη σημασία της ψηφιοποίησης για την ταξιδιωτική βιομηχανία

Παρά τις ζοφερές καταναλωτικές προοπτικές, η παγκόσμια ταξιδιωτική αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται, αν και όχι με τους ίδιους ρυθμούς όπως πριν. Αυτό ήταν το μήνυμα της Mitra Sorrells, Senior Vice President Content του αμερικανικού ινστιτούτου έρευνας αγοράς Phocuswright, στην κεντρική της ομιλία τη Δευτέρα στην εναρκτήρια συνέντευξη Τύπου του ITB Berlin 2025. Αντίθετα, υπήρχε μεγαλύτερη προθυμία να επενδύσουν σε νεοφυείς επιχειρήσεις το 2024, αν και σε χαμηλότερο επίπεδο από τα προηγούμενα χρόνια. Καθώς η ψηφιοποίηση αυξάνεται σε όλους τους τομείς της ζωής, η τεχνητή νοημοσύνη αποδεικνύεται σημαντικό εργαλείο για την ταξιδιωτική βιομηχανία και τους καταναλωτές. Ωστόσο, χρειάζεται ακόμα προσαρμογή.

Η ανάπτυξη του τουρισμού ξεπερνά αυτή του παγκόσμιου ΑΕΠ, αλλά με βραδύτερους ρυθμούς από πριν, εξήγησε ο Σόρελς. Παρά την αυξανόμενη αβεβαιότητα για την παγκόσμια κατάσταση και τους φόβους για τον πληθωρισμό, οι δαπάνες για ταξίδια αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα των νοικοκυριών. Ωστόσο, οι αυξήσεις οφείλονται επίσης εν μέρει στο κόστος των ταξιδιωτικών προϊόντων. Όποιος είχε κλείσει ένα ταξίδι τους τελευταίους δώδεκα μήνες, σχεδίαζε να το κάνει και για τον επόμενο χρόνο. Από το 2023 έως το 2024, οι δαπάνες αυξήθηκαν κατά εννέα τοις εκατό. Ρυθμοί ανάπτυξης έξι και πέντε τοις εκατό ήταν πιθανοί τα επόμενα χρόνια. «Προβλέπουμε ότι τα συνολικά στοιχεία των κρατήσεων θα φτάσουν τα δύο τρισεκατομμύρια δολάρια το 2026».

Η Ευρώπη προηγείται με online κρατήσεις

Οι πελάτες σχεδιάζουν και κρατούν ολοένα και περισσότερο τις διακοπές τους online. Σύμφωνα με έρευνες, η Ευρώπη προηγείται παγκοσμίως με 66 τοις εκατό, ακολουθούμενη από τη Βόρεια Αμερική και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού με 63 τοις εκατό η καθεμία. Όσον αφορά τους ιστότοπους που χρησιμοποιούνται, το Facebook και το Instagram είναι επί του παρόντος οι πιο δημοφιλείς, αλλά το YouTube και το Reddit βρίσκονται πολύ πίσω λόγω της αυξανόμενης χρήσης από νέους πελάτες. Ο Σόρελς περιέγραψε το βιώσιμο ταξίδι ως σημαντική πρόκληση. Παρά το γεγονός ότι πολλοί ερωτηθέντες έδωσαν προσοχή σε αυτό, συχνά δεν είχαν πραγματική ιδέα τι σήμαινε ο όρος.

AI: ταιριάζει ιδανικά στην τουριστική βιομηχανία

Σύμφωνα με τον Sorrels, η τεχνητή νοημοσύνη είναι ιδανική για την τουριστική βιομηχανία. Μέχρι στιγμής, τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης χρησιμοποιούνται κυρίως από νεότερους πελάτες. Ωστόσο, θα ήθελαν οι πληροφορίες να είναι πιο ακριβείς και να δείχνουν πραγματικές τιμές ή ταξιδιωτικά προϊόντα. Ωστόσο, τι σημαίνει η ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης για το προσωπικό μάρκετινγκ και πωλήσεων του κλάδου, μένει να φανεί.