μετά την παρουσίαση του brand με το χαρακτηριστικό σύνθημα «Ioannina.Old.New.You», κάνουν ο δήμος Ιωαννιτών και οι εμπλεκόμενοι φορείς, με την κατασκευή της τουριστικής ιστοσελίδας, που απευθύνεται στο ελληνικό, αλλά και στο διεθνές κοινό.

Σε μια εποχή που η πρώτη πηγή πληροφοριών για τους επισκέπτες είναι το διαδίκτυο, η «ψηφιακή» παρουσία των Ιωαννίνων αποτελεί κάτι παραπάνω από απαραίτητο «εργαλείο» τόσο για τους φορείς της περιοχής, όσο και για τους ίδιους τους επαγγελματίες του τουρισμού.

Η ανανεωμένη και εμπλουτισμένη ιστοσελίδα θα λειτουργεί σύντομα στην ηλεκτρονική διεύθυνση travelioannina.gr, σε δύο γλώσσες (ελληνικά και αγγλικά), ενώ οι βασικές πληροφορίες παρέχονται και σε άλλες γλώσσες.

Σκοπός είναι να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα των Ιωαννίνων ως τουριστικού προορισμού και, παράλληλα, να παρέχει όλες τις πληροφορίες που ζητούν οι επισκέπτες, μαζί με προτάσεις για τα αξιοθέατα και τις δραστηριότητες, όχι μόνο στην πόλη των Ιωαννίνων, αλλά στην ευρύτερη περιοχή.

Η ιστοσελίδα, σε αυτό το κομμάτι, αποτυπώνει την τάση και τις συνέργειες του τελευταίου διαστήματος, σχετικά με την παρουσίαση της Ηπείρου ευρύτερα ως έναν ενιαίο τουριστικό προορισμό, παρουσιάζοντας τα μοναδικά στοιχεία της κάθε περιοχής, ως εναλλακτικές επιλογές στο πλαίσιο του ίδιου ταξιδιού που θα κάνει ένας επισκέπτης από την Ελλάδα, αλλά κυρίως από το εξωτερικό.

Στην ιστοσελίδα προτείνονται ολοκληρωμένες εμπειρίες για εκείνους που αναζητούν φυσική ομορφιά, ποικιλότητα, δράση, εξερεύνηση ή και γεύση, αλλά παρουσιάζονται και προτάσεις για τα σημεία που θα πρέπει να επισκεφθεί, όπως το Κάστρο, το Νησί, την Αρχαία Δωδώνη, τη Μονή Κηπίνας, το Φαράγγι του Βίκου, αλλά και τα προϊόντα που πρέπει να δοκιμάσει, όπως τα τυριά του Μετσόβου ή τα κρασιά της Ζίτσας. Επίσης, προτάσεις για καλοκαιρινές ή χειμερινές αποδράσεις, για ράφτινγκ ή ποδηλατικές διαδρομές, για εκείνους που επιζητούν ηρεμία, αλλά και για εκείνους που θέλουν δράση. Ειδική αναφορά γίνεται στα συνέδρια και τις δυνατότητες φιλοξενίας τους, καθώς η περαιτέρω ενίσχυση του συνεδριακού τουρισμού αποτελεί έναν από τους στρατηγικούς στόχους.

«Η περιοχή σας είναι μια μικρή χώρα. Έχει τα πάντα», σημείωσε ο υπεύθυνος της εταιρίας Colibri Χρήστος Χέλμης, που έχει αναλάβει τον στρατηγικό σχεδιασμό, κατά την παρουσίαση της ιστοσελίδας σε δημοσιογράφους και εκπροσώπους φορέων, με στόχο την ανταλλαγή προτάσεων.

Επένδυση στον τουρισμό

Τα πρώτα αποτελέσματα που φτάνουν στον δήμο Ιωαννιτών από τις μέχρι στιγμής δράσεις προώθησης και προβολής των Ιωαννίνων είναι ενθαρρυντικά, σύμφωνα με τον δήμαρχο Θωμά Μπέγκα, ο οποίος, στην εισαγωγική του τοποθέτηση, σημείωσε τα βασικά σημεία της στρατηγικής που ακολουθείται, τα πλεονεκτήματα της περιοχής και τις προκλήσεις για την περιοχή σε επίπεδο τουρισμού.

«Οι αφίξεις το 2016, σύμφωνα με τα στοιχεία, είναι σημαντικά αυξημένες. Φαίνεται πως η δυναμική που αποτυπώνεται σήμερα έντονα, θα φανεί με ακόμη υψηλότερη ζήτηση το 2017. Εμείς δίνουμε έμφαση στο αεροδρόμιο, θέλουμε ένα άρτιο διεθνές, ανταγωνιστικό, ελκυστικό και προσβάσιμο αεροδρόμιο για να υποδεχόμαστε επισκέπτες από το εξωτερικό», σημείωσε χαρακτηριστικά.

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στις συνέργειες, επαναλαμβάνοντας παλαιότερη φράση του. «Είμαστε άνθρωποι του εμείς, όχι του εγώ. Θέλουμε να χτίζουμε συνεργασίες και, χωρίς αλαζονεία, να μοιραζόμαστε τη δόξα των θετικών αποτελεσμάτων», τόνισε.

Συντονισμένα πλέον ο δήμος Ιωαννιτών επενδύει στον τουρισμό, υλοποιώντας τον πενταετή στρατηγικό σχεδιασμό που εκπονήθηκε από τη διεύθυνση και το Γραφείο Τουρισμού με την εταιρεία, σε συνεργασία με την Ένωση Ξενοδόχων, το Επιμελητήριο Ιωαννίνων και την περιφέρεια, εκπρόσωποι των οποίων παραβρέθηκαν στην παρουσίαση.

Ο αντιπεριφερειάρχης Πολιτισμού Κώστας Σιαράβας σημείωσε την «ενιαία» λογική που διακατέχει την ιστοσελίδα, ενώ την παρουσίαση παρακολούθησαν ακόμη ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Κώστας Βλάχος και ο αντιπρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Δημήτρης Δημητρίου.

Αυτή η επένδυση περιλαμβάνει τη μέριμνα για την «επόμενη ημέρα», δηλαδή τη συνεχή υποστήριξη της ιστοσελίδας, παράλληλα με τις άλλες δράσεις, και σταδιακά τη διαχείριση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, ένα επίσης «ζωτικό» σήμερα μέσο επικοινωνίας.

Μια ιστοσελίδα δεν πρέπει να είναι μια βιβλιοθήκη, αλλά ένας «ζωντανός οργανισμός», που χρειάζεται ανθρώπους για να βρίσκεται ψηλά στα αποτελέσματα αναζήτησης, να ανανεώνεται, να δίνει έγκυρες και ακριβείς πληροφορίες, σύμφωνα με τον κ. Χέλμη.

Σύμφωνα με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο Νίκο Γκόλα, στον προϋπολογισμού του δήμου έχουν προβλεφθεί σχετικά κονδύλια για τη λειτουργία και υποστήριξη των μέσων αυτών από εξειδικευμένη εταιρία, υπό την εποπτεία του τμήματος Τουρισμού.

Παράλληλα, θα προχωρήσουν δράσεις για την ενημέρωση των επαγγελματιών, κυρίως του τουρισμού, και την προώθηση τοπικών προϊόντων και συνταγών για την ενίσχυση του γαστρονομικού τουρισμού.