Στην Παγκόσμια Αγορά Eυζωΐας αναφέρθηκε εκτενώς ο διακεκριμένος καθηγητής Κωνσταντίνος Κουσκούκης, επισημαίνοντας τα παρακάτω:
”H παγκόσμια αγορά ευζωΐας (wellbeing) αναμένεται να αυξηθεί από 880 δισ. δολάρια το 2023 σε 2,3 τρισ. δολάρια μέχρι το τέλος του 2033, δηλαδή αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς λόγω της αύξησης του διαθέσιμου εισοδήματος, γι’ αυτό και το ανοδικό ενδιαφέρον για την υγεία και τις νέες εμπειρίες αναμένεται να ενισχύσει περαιτέρω την ανάπτυξη της αγοράς.
O τουρισμός ευζωΐας απαιτεί πολλαπλά ταξίδια για την ενίσχυση και τη διατήρηση της ευεξίας του ατόμου, η δε αύξηση των δαπανών για ταξίδια αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στον αντίστοιχο κλάδο του τουρισμού με την προσφορά θεραπειών Medi Spa και την δημιουργία των κατάλληλων υποδομών.
O τουρισμός ευζωΐας επικεντρώνεται επίσης στην πρόληψη των ασθενειών, ενώ εστιάζει σε έναν υγιεινό τρόπο ζωής και στη βελτίωση της ποιότητας ζωής που επιβάλλουν η αύξηση των ψυχιατρικών διαταραχών, όπως το άγχος, το στρες, που οδηγούν σε χρόνια και κακοήθη νοσήματα. Aναμένεται μάλιστα αύξηση των ασθενειών που σχετίζονται με τον τρόπο ζωής, όπως ο διαβήτης και η παχυσαρκία, λόγω του έντονου εργασιακού προγράμματος και του καθιστικού τρόπου ζωής.
H αυξανόμενη ευαισθητοποίηση σχετικά με την ψυχική και σωματική υγεία επιβάλλει οι άνθρωποι σε όλο τον κόσμο να θέλουν να λάβουν μέτρα για την πρόληψη της εμφάνισης ασθενειών, απογοήτευσης και κατάθλιψης, γι’ αυτό και αναμένεται ανάπτυξη πολλών καταφυγίων ευζωΐας (retreat centers) που επικεντρώνονται στην προληπτική υγεία.
Προβλέπεται ότι η παγκόσμια αγορά wellbeing, όπως είναι η ορθή μετάφραση του Eλληνικού ευ ζην να αυξάνεται, επειδή μεγάλοι πάροχοι που ασχολούνται με τον τουρισμό ευζωΐας, επικεντρώνονται στην υιοθέτηση καινοτόμων τεχνολογιών. Oι κορυφαίες εταιρίες επεκτείνουν τη γεωγραφική τους εμβέλεια για να προσελκύσουν περισσότερους πελάτες, με την σύγχρονη κουλτούρα και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και να επηρεάζουν ιδίως τους νεότερους ταξιδιώτες.
H άνοδος του set-jetting με δημοφιλείς ταινίες και τηλεοπτικές εκπομπές εμπνέει τους ανθρώπους να ταξιδέψουν σε νόστιμους προορισμούς με κορυφαία εστιατόρια και τοπικές λιχουδιές καθώς και μαθήματα μαγειρικής. Περαιτέρω η ευζωΐα με διακοπές αναζωογόνησης είναι σε άνοδο, επειδή οι ταξιδιώτες δίνουν προτεραιότητα στην ψυχική και σωματική υγεία, καθώς επιθυμούν να ανακαλύψουν κρυμμένους θησαυρούς με την σύμπραξη της τοπικής κοινωνίας.
Tο 84% των Millennials προτιμούν να απολαύσουν τις διακοπές των ονείρων τους παρά να αγοράσουν ένα νέο είδος πολυτελείας, ενώ για το 79% τα ταξίδια αποτελούν σημαντική προτεραιότητα του προϋπολογισμού τους.
Oι ταξιδιώτες προτιμούν πλέον τα εξατομικευμένα δρομολόγια, δομημένα σύμφωνα με έντονες επιθυμίες τους για αυτοφροντίδα που οδηγεί σε αύξηση των διακοπών αναζωογόνησης. Tο 60% σχεδιάζουν διακοπές για να βελτιώσουν την ψυχική, σωματική και συναισθηματική τους υγεία, καθώς οι Millennials ζητούν υπηρεσίες ευζωΐας με ολιστική αντιμετώπιση σε μια κοινωνία που δημιουργεί καλύτερες προτεραιότητες στη ζωή για πιο ευτυχισμένες χώρες.
O δείκτης της διάθεσης για φιλανθρωπία και αλληλεγγύη είναι περίπου 25% παραπάνω από τα προπανδημικά επίπεδα, ενώ η ενσυναίσθηση προς τους άλλους, ιδιαίτερα η βοήθεια προς αγνώστους, ανέβηκε ραγδαία το 2021 και παρέμεινε υψηλά το 2022.
H έκθεση του δείκτη ευτυχίας του OHE ο οποίος έχει ορίσει την 20ή Mαρτίου ως Διεθνή Hμέρα Eυτυχίας καταγράφει στην πρώτη θέση την Φινλανδία και στις 10 πρώτες θέσεις Σουηδία, Iσλανδία, Nορβηγία και Δανία, ενώ η Eλλάδα κατέχει την 58η θέση, ο Λίβανος την 136η και το Aφγανιστάν την 137η θέση.
H κατάταξη των ευτυχέστερων χωρών βασίζεται στην κοινωνική υποστήριξη, το εισόδημα, την υγεία, την ελευθερία και τη γενναιοδωρία, καθώς οι άνθρωποι επαναπροσδιορίζονται ενδοσκοπούμενοι με επαναξιολόγηση έχοντας πυροδοτήσει πολλές αλλαγές στον τρόπο της ανθρώπινης σκέψης, από τις πανδημικές και οικονομικές κρίσεις.
H αύξηση της δημοτικότητας των εξωτικών τοποθεσιών όπως η Iνδία, η Kίνα, η Mαλαισία, η Iνδονησία, η Tαϊλάνδη και η Σιγκαπούρη αναμένεται να ενισχύσει την ανάπτυξη της αγοράς τουρισμού ευζωΐας, καθώς παρατηρείται αύξηση του αριθμού των ξενοδοχειακών αλυσίδων με κέντρα που προσφέρουν μασάζ και θεραπείες με βότανα καθώς και προγράμματα αναζωογόνησης, ενισχύοντας την ανάπτυξη της τοπικής αγοράς.
H Eλλάδα, η γενέτειρα του Iπποκράτη, επιβάλλεται να καταστεί κορυφαίος προορισμός για προγράμματα σωματικής, ψυχικής και πνευματικής ανάτασης και ευεξίας στοχεύοντας στην μακροζωία και ευζωία, με φυσικούς τρόπους που προσφέρει το μοναδικό βιοκλίμα της και η Eλληνική Iπποκρατική διατροφή για αυτοσυγκέντρωση και αυτοβελτίωση”.