Η στέρηση των ταξιδιών το διάστημα της πανδημίας, έχει δημιουργήσει στους δυνητικούς επισκέπτες έντονη την ανάγκη να ταξιδέψουν, να κινηθούν ελεύθερα, να ανακαλύψουν νέους προορισμούς ή ακόμη και προορισμούς που έχουν επισκεφθεί ξανά στο παρελθόν.
Οι φετινές επιδόσεις του τουρισμού ξεπέρασαν κάθε προσδοκία, φθάνοντας σε κάποιους δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς ακόμη και τα επίπεδα του 2019.
Η ανάκαμψη αυτή όμως δεν πρέπει να αποτελέσει αφορμή εφησυχασμού, γι’ αυτό επιβάλλεται να υπάρξει ένα μακροχρόνιο σχέδιο ανάπτυξης του τουρισμού και όχι μόνο για την επερχόμενη τουριστική περίοδο.
Ένα σχέδιο ανάπτυξης το οποίο δεν θα στηρίζεται στη συνεχή αύξηση των κλινών και των επισκεπτών, καταγράφοντας απλά όλο και βελτιωμένα στοιχεία αφίξεων χρόνο με τον χρόνο, αλλά στην αύξηση της ποιότητας του τουριστικού μας προϊόντος, δίνοντας έμφαση στην αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών, στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και στην ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς του κάθε τόπου που διαμόρφωσε την ιστορία του.
Για την επίτευξη αυτού του στόχου, πέραν της συμβολής των επιχειρηματιών, απαιτείται και η συμβολή της πολιτείας η οποία είναι υπεύθυνη για τη διατήρηση της καθαριότητας σε κάθε πόλη, χωριό και παραλία καθώς και για τη δημιουργία σύγχρονων υποδομών που θα αναδεικνύουν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της κάθε περιοχής, θα βελτιώνουν το επίπεδο διαβίωσης των κατοίκων και κατά συνέπεια την εμπειρία των επισκεπτών.
Τα ιδιαίτερα μορφολογικά χαρακτηριστικά του τόπου μας, δίνουν μια καλή ευκαιρία να επανεξετάσουμε το τουριστικό μοντέλο, επαναπροσδιορίζοντας το “ήλιος & θάλασσα” με την προσθήκη υπηρεσιών και δράσεων εναλλακτικού τουρισμού που θα περιλαμβάνουν δραστηριότητες σε λίμνες, ποτάμια, βουνά, πολιτιστικές εκδηλώσεις, γευσιγνωσία, οινοτουρισμό κ.α., συμβάλλοντας παράλληλα και στην επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου.
Η ΣΕΤΚΕ είναι εδώ, να συμβάλλει στην επίτευξη του στόχου αυτού μέσω των δράσεων της. Δράσεις οι οποίες μπορούν να δώσουν στις τουριστικές επιχειρήσεις του κλάδου τα εφόδια – εργαλεία για να αναπτυχθούν, να εξελιχθούν, να διαφοροποιηθούν και να ενταχθούν στην νέα πραγματικότητα που υπαγορεύει η διεθνής τουριστική αγορά και οι ανάγκες που προκύπτουν μέσα από αυτή.