Στην ηλεκτρονική εφημερίδα “itn Ελληνικός Τουρισμός” που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022, γράφει ο Γιάννης Αποστολόπουλος για την σημασία της ασφάλειας των επισκεπτών.

Είτε πρόκειται για την υγειονομική προστασία, είτε για την προστασία δεδομένων, η ασφάλεια των επισκεπτών και ακόμα περισσότερο το αίσθημα ασφάλειας και εμπιστοσύνης αποκτά πλέον κεντρικό ρόλο και οι νέες τεχνολογίες παρέχουν πολλές λύσεις για τα θέματα αυτά

Με την πανδημία να έχει αλλάξει άρδην τις ταξιδιωτικές συνήθειες είναι πολλές οι λύσεις που προσφέρει η τεχνολογία για την υγειονομική ασφάλεια και για την οικοδόμηση αισθήματος εμπιστοσύνης σε επισκέπτες και προσωπικό. Ταυτόχρονα παρέχονται και λύσεις για την ενεργειακή εξοικονόμηση και τη μείωση του λειτουργικού κόστους των ξενοδοχείων.

Υπηρεσία checkin μέσω κινητού τηλεφώνου

Μετά την πανδημία και το υγειονομικό σοκ που προκάλεσε διεθνώς, οι αλληλεπιδράσεις στη ρεσεψιόν θα πρέπει να ελαχιστοποιηθούν όσο το δυνατόν περισσότερο. Μια κινητή υπηρεσία check-in μειώνει την επαφή μεταξύ των επισκεπτών και των υπαλλήλων και αυτό μπορεί να δώσει στους επισκέπτες μεγαλύτερη ηρεμία.

Αναμφισβήτητα, η κινητή υπηρεσία είναι μια αποδεδειγμένη μελλοντική τάση της ξενοδοχειακής τεχνολογίας. Εκτός από αυτό το πλεονέκτημα, μια κινητή υπηρεσία check-in μπορεί να επιταχύνει τη διαδικασία άφιξης και να επιτρέψει στους επισκέπτες να φτάσουν γρηγορότερα στα δωμάτιά τους. Ένας τρόπος για να εφαρμοστεί αυτό είναι μέσω ψηφιακών καρτών εγγραφής που επιτρέπουν στους επισκέπτες να συμπληρώνουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες από το τηλέφωνό τους πριν από την άφιξή τους σε ένα ξενοδοχείο. Αυτό σημαίνει ότι μειώνετε κάθε κίνδυνο που συνεπάγεται η στενή επαφή.

Πληρωμές χωρίς επαφή

Μια άλλη νέα τεχνολογική τάση στον κλάδο της φιλοξενίας που πρέπει να γνωρίζει κάθε ξενοδόχος είναι οι ανέπαφες πληρωμές. Χρησιμοποιεί ασύρματη τεχνολογία για την ολοκλήρωση των συναλλαγών. Οι πελάτες τοποθετούν την κάρτα τους, ή ακόμα και την κινητή συσκευή τους, σε απόσταση λίγων εκατοστών από τον αναγνώστη και ολοκληρώνουν γρήγορα τις συναλλαγές.

Οι ανέπαφες πληρωμές μειώνουν επίσης τον χρόνο συναλλαγής, επιτρέποντας στους επισκέπτες να ολοκληρώσουν γρήγορα το check-in τους και να χαλαρώσουν μετά το ταξίδι.

Πέρα από τον τυπικό ορισμό, οι ανέπαφες πληρωμές θα μπορούσαν επίσης να σημαίνουν πληρωμές που πραγματοποιούνται μέσω διαδικτυακού τρόπου. Δηλαδή, οι επισκέπτες χρησιμοποιούν κινητές συσκευές για να μεταφέρουν χρήματα σε έναν συγκεκριμένο λογαριασμό. Οι συναλλαγές UPI και οι πληρωμές που πραγματοποιούνται με τη σάρωση ενός κωδικού QR είναι τέτοια παραδείγματα.

Συσκευές μετάφρασης

Σε έναν παγκοσμιοποιημένο κόσμο, είναι πολύ πιθανό να φιλοξενείτε ξένους επισκέπτες που μιλούν διαφορετικές γλώσσες, ειδικά αν το ξενοδοχείο σας βρίσκεται σε δημοφιλή τουριστικό προορισμό.

Φυσικά, η σαφής επικοινωνία είναι απαραίτητη για την εξυπηρέτηση των πελατών και την εξαιρετική εμπειρία των επισκεπτών, οπότε οι ξενοδόχοι πρέπει να τροποποιήσουν τις διαδικασίες τους για να ξεπεράσουν τα γλωσσικά εμπόδια.

Υπάρχουν διαθέσιμες μεταφραστικές συσκευές που μπορούν να ενσωματωθούν στις υπηρεσίες εξυπηρέτησης επισκεπτών, ώστε να μπορείτε να επικοινωνείτε με οποιονδήποτε στη μητρική του γλώσσα. Πρόκειται για μια από τις πλέον ανερχόμενες τάσεις της τεχνολογίας της φιλοξενίας.

Ισχυρό Wifi

Οι άνθρωποι ταξιδεύουν με περισσότερες συσκευές από ποτέ άλλοτε και χρησιμοποιούν αυτές τις συσκευές για να μεταδίδουν βίντεο, να σερφάρουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να παίζουν παιχνίδια, να παρακολουθούν βιντεοδιασκέψεις κατά τη διάρκεια της διαμονής τους και ό,τι άλλο.

Για να ικανοποιήσουν αυτές τις ανάγκες, τα ξενοδοχεία θα πρέπει να αποκτήσουν όσο το δυνατόν ισχυρότερο wifi, καθώς τα μέσα υψηλότερης ποιότητας απαιτούν περισσότερο εύρος ζώνης για να φορτωθούν.

Ορισμένοι άνθρωποι επιθυμούν επίσης να εργάζονται από τα ξενοδοχεία ως έναν τρόπο να βγουν από το σπίτι τους κατά τη διάρκεια της πανδημίας (staycations), οπότε είναι ακόμη πιο σημαντικό στις μέρες μας να παρέχουν αυτή την υπηρεσία.

Ασφάλεια στον κυβερνοχώρο

Οι ιστορίες κυβερνοεπιθέσεων σε ξενοδοχεία και ξενοδοχειακούς ομίλους δεν είναι ασυνήθιστες, και ακόμη και ορισμένοι από τους μεγαλύτερους ομίλους είχαν παραβιάσεις της ασφάλειας. Με την αύξηση της χρήσης της τεχνολογίας στον ξενοδοχειακό κλάδο έρχεται η ανάγκη για ισχυρότερες πρακτικές κυβερνοασφάλειας.

Από την άποψη της εμπειρίας, οι επισκέπτες θέλουν να εμπιστεύονται ότι οι πληροφορίες τους είναι ασφαλείς ανά πάσα στιγμή. Με την αύξηση της εργασίας από τα ξενοδοχεία, είναι ιδιαίτερα σημαντικό το δίκτυό σας να είναι αρκετά ασφαλές για τις ευαίσθητες επιχειρηματικές πληροφορίες.

Ρομπότ

Τα ρομπότ μπορούν να έχουν ένα ευρύ φάσμα χρήσεων, ειδικά για τις ανέπαφες υπηρεσίες. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την υποδοχή και την παροχή βασικών πληροφοριών στους επισκέπτες κατά την άφιξή τους.

Επιπλέον, τα ρομπότ μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για το room service και τις υπηρεσίες καθαριότητας. Σε έναν κόσμο όπου η κοινωνική αποστασιοποίηση εξακολουθεί να είναι πολύ σημαντική, τα ρομπότ μπορούν να συμβάλουν στην ανέπαφη εξυπηρέτηση που βοηθά τους επισκέπτες να αισθάνονται άνετα.

Συστήματα φίλτρων αέρα

Τα συστήματα φίλτρων αέρα μπορούν να απαλλάξουν από τους ρύπους και τα αλλεργιογόνα και μπορούν να είναι ιδιαίτερα χρήσιμα στην εξάλειψη των βακτηρίων, της μούχλας και των ιών στα δωμάτια του ξενοδοχείου, αυξάνοντας έτσι το συναίσθημα υγειονομικής ασφάλειας. Οι επισκέπτες θα εκτιμήσουν την αίσθηση του φρέσκου αέρα.

Τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου

Η τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου είναι ένας τύπος βιομετρικής τεχνολογίας που είναι σε θέση να αναγνωρίζει τους ανθρώπους από τα χαρακτηριστικά των προσώπων.

Ορισμένες χρήσεις στον κλάδο της φιλοξενίας μπορούν να περιλαμβάνουν την ασφάλεια και τη βελτίωση της εξυπηρέτησης πελατών. Οι ιδιοκτησίες μπορούν να χρησιμοποιήσουν την αναγνώριση προσώπου ως τρόπο πρόσβασης των επισκεπτών στα δωμάτιά τους και, από την άλλη πλευρά, μπορεί επίσης να αποτρέψει την πρόσβαση σε οποιονδήποτε έχει προκαλέσει προβλήματα στο παρελθόν.

Εάν φιλοξενείτε έναν ιδιαίτερο επισκέπτη, ίσως έναν υψηλά κερδοφόρο ή έναν πιστό επισκέπτη, αυτή η τεχνολογία μπορεί να βοηθήσει τα μέλη του προσωπικού να τον αναγνωρίσουν και να του συμπεριφερθούν με ιδιαίτερη προσοχή.

Συσκευές εξοικονόμησης ενέργειας

Εκτός από άλλες τεχνολογίες εξοικονόμησης ενέργειας, όπως τα έξυπνα δωμάτια και οι αισθητήρες χώρου, τα ξενοδοχεία μπορούν να εξοικονομήσουν πολλά χρήματα απλώς με την αναβάθμιση του φωτισμού τους και την προσθήκη εργαλείων εξοικονόμησης νερού.

Δεδομένου ότι ο φωτισμός αντιπροσωπεύει περίπου το 25-40% του ενεργειακού κόστους ενός ξενοδοχείου, το ξενοδοχείο σας μπορεί να εξοικονομήσει πολλά με τη μετάβαση σε φωτισμό LED.

Η χρήση νερού είναι ένα άλλο υψηλό λειτουργικό κόστος, οπότε η ενημέρωση σε βρύσες και κεφαλές ντους χαμηλής ροής μπορεί να εξοικονομήσει πολλά χρήματα, χωρίς να θυσιάσει την πίεση του νερού που επιθυμούν οι επισκέπτες.

Εάν ένα ξενοδοχείο επιθυμεί να βελτιώσει τη διαδικασία διαχείρισης εσόδων ή θέλει να αυξήσει τα έσοδα γενικά, ένα σύστημα διαχείρισης εσόδων είναι απαραίτητο

Σύστημα διαχείρισης ιδιοκτησίας (PMS) του ξενοδοχείου στο cloud

Το cloud hotel PMS είναι ένα λογισμικό που περιλαμβάνει διάφορες ενότητες και λειτουργίες για την αυτοματοποίηση κάθε λειτουργίας του ξενοδοχείου. Είτε πρόκειται για τη διαχείριση των κρατήσεων, της ρεσεψιόν, της καθαριότητας, της χρέωσης ή οτιδήποτε άλλο, ένα PMS φροντίζει για τα πάντα.

Τώρα, αυτό δεν είναι το μόνο όφελος. Ένα PMS cloud για ξενοδοχεία εξασφαλίζει την επεκτασιμότητα, τη διαθεσιμότητα και την ασφάλεια της επιχείρησης.

PMS για smartphones

Μια εφαρμογή PMS για κινητά καθιστά ισχυρότερη την πρόσβαση στη διαχείριση του ξενοδοχείου. Μπορεί να εκτελέσει σχεδόν κάθε εργασία από την άνεση του smartphone που συνήθως γίνεται με ένα PMS που βασίζεται σε υπολογιστή.

Με ένα smartprhone PMS ξενοδοχείου, μπορείτε να διαχειρίζεστε το ξενοδοχείο σας από οπουδήποτε και οποτεδήποτε.

Ολοκληρωμένες τεχνολογικές λύσεις

Η ενσωμάτωση στην ξενοδοχειακή τεχνολογία αφορά τη σύνδεση δεδομένων, εφαρμογών, API και συσκευών με την υπάρχουσα τεχνολογική στοίβα. Ο διαχειριστής ροών και η μηχανή κρατήσεων είναι δύο από τις πιο περιζήτητες ξενοδοχειακές τεχνολογίες.

Ένας ολοκληρωμένος διαχειριστής καναλιών βοηθά τα ξενοδοχεία στην ενημέρωση του αποθέματος δωματίων, των τιμών και των πακέτων τους σε πραγματικό χρόνο. Αυτό σημαίνει ότι τα ξενοδοχεία μπορούν πλέον να καταργήσουν τις χειροκίνητες εργασίες, τις διπλές κρατήσεις και την ανομοιογένεια των τιμών.

Στη συνέχεια, μια ολοκληρωμένη μηχανή κρατήσεων καθιστά ομαλή τη διαδικασία απόκτησης άμεσων κρατήσεων. Δεν χρειάζεται να ενημερώνετε χειροκίνητα και το PMS, επειδή η μηχανή κρατήσεων το κάνει και αυτό.

Σύστημα διαχείρισης εσόδων

Ένα σύστημα διαχείρισης εσόδων βρίσκεται στον πυρήνα της στρατηγικής τιμολόγησης ενός ξενοδοχείουXρησιμοποιείται για την ανάλυση δεδομένων, όπως τα εσωτερικά δεδομένα, η προσφορά στην αγορά, η ζήτηση των πελατών κ.λπ. για τη βελτιστοποίηση της τιμολόγησης και του αποθέματος.

Εάν ένα ξενοδοχείο επιθυμεί να βελτιώσει τη διαδικασία διαχείρισης εσόδων ή θέλει να αυξήσει τα έσοδα γενικά, ένα σύστημα διαχείρισης εσόδων είναι απαραίτητο.

16 17 FAKELOS HITECH