Στην ηλεκτρονική εφημερίδα “itn Ελληνικός Τουρισμός” που κυκλοφόρησε την Πέμπτη 24 Φεβρουαρίου 2022, γράφει η Σταυρούλα Στούμπου για το ζήτημα της Alaska Airlines.
Από την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου η αεροπορική εταιρεία προχώρησε σε μια καινοφανή υπηρεσία για τον κλάδο, παρέχοντας δύο pass που επιτρέπουν στους χρήστες με μια μηνιαία χρέωση να μπορούν να επιβιβάζονται σε δεκάδες πτήσεις ετησίως. Πώς λειτουργεί το πρόγραμμα
Ο COVID-19 δεν έχει εξαφανιστεί, αλλά αρχίζει να φαίνεται ότι η πανδημία έφτασε στο τέλος της, κατά κάποιο τρόπο. Καθώς οι χώρες σταδιακά -ή μερικές φορές ξαφνικά, στην περίπτωση του Ηνωμένου Βασιλείου- αίρουν τα εναπομείναντα μέτρα και τους ταξιδιωτικούς περιορισμούς, οι άνθρωποι που διψούν για περιπέτειες σε όλο τον κόσμο αναμένεται να προσπαθήσουν να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο. Όλοι θέλουν να «πάνε μεγάλα ή πολλά ταξίδια» στις διακοπές τους φέτος.
Οι αεροπορικές και τουριστικές εταιρείες λαχταρούν μια τέτοια ανάκαμψη, μετά από δύο χρόνια αγώνα για να παραμείνουν στη ζωή. Αλλά κάποιοι προσπαθούν να ανταποκριθούν σε αυτή την ανανεωμένη επιθυμία για ταξίδια με πρωτοβουλίες που δεν έχει ξαναδεί ο κλάδος.
Η Alaska Airlines εγκαινιάζει μια υπηρεσία πτήσεων με συνδρομή στις ΗΠΑ, που είναι διαθέσιμη από την Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου. Η αεροπορική εταιρεία με έδρα το Σιάτλ, παρουσιάζει μια ταξιδιωτική προσφορά με συνδρομή που επιτρέπει στα μέλη να πραγματοποιούν έως και 24 πτήσεις μετ’ επιστροφής το χρόνο, με σταθερό μηνιαίο κόστος.
Υπάρχουν δύο διαθέσιμες επιλογές και για καθεμία μπορείτε να επιλέξετε εάν θέλετε έξι, 12 ή 24 πτήσεις μετ’ επιστροφής απευθείας ανά έτος. Ο αερομεταφορέας προσφέρει δύο προγράμματα συνδρομής, το «Flight Pass» και το «Flight Pass Pro», τα οποία διαφέρουν ανάλογα με την απαίτηση προκαταβολής.
Το πρώτο απαιτεί κράτηση τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από το ταξίδι, ενώ το δεύτερο προσφέρει αυθημερόν κράτηση έως και δύο ώρες πριν από την αναχώρηση. Δεν μπορείτε να κάνετε κράτηση για περισσότερες από 90 ημέρες πριν από το ταξίδι με κανένα πάσο.
Το πρώτο πάσο απαιτεί κράτηση τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από το ταξίδι, ενώ το δεύτερο προσφέρει αυθημερόν κράτηση έως και δύο ώρες πριν από την αναχώρηση.
Πώς λειτουργεί η υπηρεσία πτήσης με συνδρομή
Αγοράζοντας μια κάρτα πτήσης -είτε το τυπικό “Flight Pass” είτε το αναβαθμισμένο “Flight Pass Pro”- οι συνδρομητές της αεροπορικής εταιρείας θα μπορούν να πραγματοποιούν έως και 24 πτήσεις μετ’ επιστροφής ετησίως.
Θα μπορούν να ταξιδεύουν μεταξύ 16 πόλεων της Δυτικής Ακτής με ένα αρχικό ποσό μόνο 43 ευρώ (49 δολάρια) το μήνα. Οι τακτικοί επιβάτες στη Δυτική Ακτή έχουν τώρα έναν νέο τρόπο για να μειώσουν τον ταξιδιωτικό τους προϋπολογισμό.
Το πάσο προσφέρει στους επιβάτες έναν σταθερό αριθμό οικονομικών πτήσεων μετ’ επιστροφής -τα δρομολόγια της αεροπορικής εταιρείας- προς προορισμούς εντός της Καλιφόρνια, καθώς και σε πτήσεις προς Φοίνιξ (PHX), Ρίνο (RNO) και Λας Βέγκας (LAS) με σταθερή μηνιαία χρέωση.
Συνολικά, το πάσο ισχύει για 100 καθημερινές πτήσεις από 16 αεροδρόμια. Το “Flight Pass” με την καλύτερη αξία ξεκινά από 43 ευρώ το μήνα και απαιτεί κράτηση τουλάχιστον 14 ημέρες πριν από το ταξίδι και 90 ημέρες νωρίτερα.
Το πιο ευέλικτο πάσο πτήσης (“Flight Pass Pro”) ξεκινά από 175 ευρώ (199 δολάρια) το μήνα και επιτρέπει την κράτηση αυθημερόν έως και δύο ώρες πριν από την αναχώρηση και 90 ημέρες νωρίτερα.
Εκτός από τη μηνιαία χρέωση, οι συνδρομητές πρέπει να πληρώσουν φόρους, τέλη αεροδρομίου και τον ονομαστικό ναύλο, τον οποίο οι αεροπορικές εταιρείες της αεροπορικής εταιρείας εκτιμούν ότι είναι περίπου 26 ευρώ (29,20 δολάρια) για μετ’ επιστροφής.
Η αεροπορική εταιρεία εκτιμά ότι οι φόροι και τα τέλη θα ανέρχονται σε 14,60 δολάρια ανά τμήμα μονής διαδρομής, το οποίο αποτελείται από το τέλος ασφαλείας 5,60 δολάρια της 11ης Σεπτεμβρίου και 9 δολάρια σε αερολιμένα και άλλες επιβαρύνσεις.
Εν τω μεταξύ, ο “ονομαστικός ναύλος” για τις περισσότερες πτήσεις ο ναύλος θα είναι μόνο 0,01 δολάρια. Οι πτήσεις για περιόδους αιχμής θα έχουν υψηλότερο “ονομαστικό ναύλο” και αυτές οι χρεώσεις θα γνωστοποιούνται κατά τη διαδικασία κράτησης.
Για παράδειγμα, μια απευθείας πτήση από την Αλάσκα από το Σαν Φρανσίσκο (SFO) προς το Παλμ Σπρινγκς (PSP) μπορεί να φτάσει τα 499 δολάρια. Εάν χρειάζεστε τη μέγιστη ευελιξία, τότε το πάσο θα ήταν το καλύτερο στοίχημα που προσφέρει καλή εξοικονόμηση πόρων.
Ακούγεται σαν αρκετά καλή ευκαιρία για τους συχνούς επιβάτες, αλλά υπάρχει ένας όρος. Ωστόσο, η προσφορά αφορά δεσμευτική 12μηνη συνδρομή, που δεν ακυρώνεται. Τα κύρια καθίσματα καμπίνας είναι δωρεάν ή οι επιβάτες μπορούν να επιλέξουν ένα κάθισμα premium κατηγορίας με επιπλέον χρέωση. Οι πελάτες μπορούν επίσης να κερδίσουν μίλια στο status elite στο πρόγραμμα επιβράβευσης χιλιομέτρων της αεροπορικής εταιρείας.
Η ενθάρρυνση των συχνών επιβατών είναι κακό για το περιβάλλον
Αυτή η ανατρεπτική πρωτοβουλία στον κλάδο των αεροπορικών εταιρειών φαίνεται να είναι μια άμεση απάντηση στην αναμενόμενη αύξηση των ταξιδιών μετά από δύο χρόνια lockdown που σχετίζονται με την πανδημία.
Αλλά αυτό θα μπορούσε να σημαίνει σημαντική αύξηση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, επιταχύνοντας την υπερθέρμανση του πλανήτη. «Το Flight Pass βασίζεται στην αποστολή μας να προσφέρουμε στους ταξιδιώτες τους περισσότερους προορισμούς στη Δυτική Ακτή στην καλύτερη τιμή, δήλωσε την πρωτοβουλία ο Alex Corey, διευθύνων σύμβουλος επιχειρηματικής ανάπτυξης και προϊόντων της Alaska Airlines.
Η δέσμευση μας στη φροντίδα σημαίνει να προσφέρουμε βολικές και προσιτές επιλογές που ταιριάζουν στον τρόπο ζωής των επιβατών μας και να τους συνδέουν με τους προορισμούς που θέλουν να πάνε.
Μετά από δύο χρόνια παραμονής κοντά στο σπίτι, οι επισκέπτες είναι έτοιμοι να ταξιδέψουν ξανά και με 100 καθημερινές πτήσεις από 16 αεροδρόμια σε όλη την Καλιφόρνια και μεταξύ Καλιφόρνια προς Ρίνο, Φοίνιξ και Λας Βέγκας και το Flight Pass θα τους μεταφέρει εκεί».
Η Alaska Airlines δεν είναι η πρώτη αεροπορική εταιρεία των ΗΠΑ που προσφέρει τέτοιου είδους συμφωνία. Το 2009, η JetBlue λανσάρισε το πάσο “All You Can Jet” -που δεν λειτουργεί πλέον- το οποίο έδινε στους πελάτες ένα μήνα απεριόριστων ταξιδιών στην αεροπορική εταιρεία έναντι πάγιας χρέωσης.