Τις τάσεις της παγκόσμιας ξενοδοχειακής βιομηχανίας την μεταπανδημική περίοδο, αποκρυπτογράφησε το 5ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας (5th International Hospitality Forum), που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας, σε συνεργασία με την Phocuswright, μια από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως συμβουλευτικές εταιρείες, με εξειδίκευση στον Τουρισμό, στο Metropolitan Expo το περασμένο Σάββατο 27 Νοεμβρίου.

Στην κορυφαία αυτή εκδήλωση-θεσμό για τον κλάδο της ξενοδοχίας, της οποίας την έναρξη κήρυξε με χαιρετισμό του ο Υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλη Κικίλιας, συμμετείχαν για ακόμη μια χρονιά διακεκριμένοι εκπρόσωποι της Πολιτείας, καθώς και ξένοι και Έλληνες ομιλητές από μερικά από τα κορυφαία διεθνή ξενοδοχειακά brands, την ακαδημαϊκή κοινότητα και τον κλάδο των συμβουλευτικών επιχειρήσεων.

Το Φόρουμ πραγματοποιήθηκε υβριδικά και το παρακολούθησαν τόσο δια ζώσης όσο και διαδικτυακά περισσότερα από 1.000 άτομα, από την Ελλάδα και είκοσι χώρες του εξωτερικού.

Σημειώνεται ότι το 5o Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας με τίτλο :  ”Hospitality in the post-covid era – Η Φιλοξενία στη μετα-covid εποχή” είχε δύο βασικές θεματικές ενότητες σχετικά με τις νέες τάσεις στο μάρκετινγκ και τα κανάλια πώλησης των ξενοδοχείων, καθώς και το κομβικό ρόλο της βιωσιμότητας στη νέα πραγματικότητα που διαμορφώνεται για την Φιλοξενία μετά την πανδημία. 

Κορυφαία στιγμή του Φόρουμ ήταν η συζήτηση που είχαν ο κ. Sébastien Bazin, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Accor, ενός από τους μεγαλύτερους παγκοσμίως ξενοδοχειακούς οργανισμούς, με τον κ. Αλέξανδρο Βασιλικό, Πρόεδρο του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος.

Ο κ. Bazin τοποθέτησε την πλήρη ανάκαμψη του τουρισμού παγκοσμίως στις αρχές του 2023, με μοναδική εξαίρεση τον κλάδο των επαγγελματικών ταξιδιών μεγάλων αποστάσεων λόγω των πλούσιων εναλλακτικών δυνατοτήτων για online συναντήσεις που προσφέρει η τεχνολογία και που έφερε στο προσκήνιο με ιδιαίτερη ένταση η πανδημία. Παράλληλα εκτίμησε ότι για πτήσεις μέχρι 4 ωρών τα μεγέθη θα επανέλθουν.

Ο Πρόεδρος και CEO της Accor, αφού εγκωμίασε την Ελλάδα, υπογράμμισε ότι η χώρα μας τα πήγε καλά φέτος γιατί προετοιμάστηκε και ξεκίνησε νωρίτερα από τους υπόλοιπους προορισμούς τη σεζόν, δίνοντας την ευκαιρία στους τουρίστες να την ανακαλύψουν εκ νέου, προσθέτοντας ότι η Ελλάδα, όπως και οι υπόλοιποι προορισμοί πρέπει να τονώσουν τον εσωτερικό τουρισμό τους. Κλείνοντας υποστήριξε ότι εξαιρετικά σημαντικό για τον ξενοδόχο επιχειρηματία αυτή την περίοδο της πανδημίας είναι η επιβίωση του και κάλεσε Ευρώπη και Κυβερνήσεις να συνεχίσουν την στήριξη προς τον κλάδο.

Κατά τη διάρκεια του Φόρουμ παρουσιάστηκαν σε αποκλειστικότητα τα αποτελέσματα διεθνούς έρευνας της Phocuswright με τίτλο: “Drivers of Consumer satisfaction in a renewed travel market”.

Σύμφωνα με τον κ.  Peter O’Connor, Senior Market Analyst της εταιρείας, που έκανε τη σχετική παρουσίαση από την Αυστραλία, λόγω των ταξιδιωτικών περιορισμών, τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι:

α. Οι Ευρωπαίοι ταξιδιώτες σχεδιάζουν ήδη τα μελλοντικά τους ταξίδια. Αν και πολλά από αυτά θα πραγματοποιηθούν στο εσωτερικό των χωρών τους, το ποσοστό προγραμματισμού τουλάχιστον ενός ευρωπαϊκού ταξιδιού είναι αρκετά σημαντικό, υποδηλώνοντας ότι τα ταξίδια θα ανακάμψουν πια οριστικά τους επόμενους 12 μήνες. Η τάση είναι οι ευρωπαίοι καταναλωτές να ταξιδεύουν εντός Ευρώπης αναζητώντας τώρα ξεκούραση και χαλάρωση. Θέλουν τα ξοδέψουν, κάνοντας λιγότερα ταξίδια από ότι στο παρελθόν, αλλά παραμένει η λογική του value for money.

β. Πλέον πολύ μεγάλη ανάπτυξη παρατηρείται στα a la carte ταξίδια, με τη συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών σε όλες τις αγορές να επιλέγουν να κάνουν κράτηση μόνοι τους για τα ταξίδια τους, ως μια σειρά μεμονωμένων στοιχείων. Πρόκειται για μια τεράστια επιτάχυνση μιας τάσης που παρακολουθούμε εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά η αυξημένη εξοικείωση των καταναλωτών με τα διαδικτυακά εργαλεία σε όλες τις πτυχές της ζωής τους είχε ως αποτέλεσμα μια ριζική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο κρατούνται τα ταξίδια.

γ. Οι Online Travel Agents εξακολουθούν να παραμένουν oi βασικές διαδρομές online κρατήσεων για τις περισσότερες αγορές, με τρεις στους πέντε συνήθως ή μόνο, να κάνουν κράτηση ταξιδιών μέσω Διαδικτύου. Ωστόσο, μια από τις τάσεις είναι ότι ένα αυξημένο ποσοστό ανθρώπων προτιμά την ασφάλεια ενός αντιπροσώπου εξυπηρέτησης πελατών εκτός σύνδεσης σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια. 

δ. Αυξάνονται οι γενικές αναζητήσεις για ταξίδια, γεγονός που παρέχει ευκαιρίες για τα ξενοδοχεία να ενισχύσουν τις απευθείας κρατήσεις.

ε. Παρατηρείται ένα ανανεωμένο ενδιαφέρον για ιστότοπους όπως για παράδειγμα το TripAdvisor και τους Οργανισμούς Διαχείρισης Προορισμών ως αξιόπιστες πηγές πληροφοριών.

Ο οικοδεσπότης Πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου κ. Αλέξανδρος Βασιλικός, έκανε μετά το πέρας του 5ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας την ακόλουθη δήλωση:

«Εξαιρετικοί ομιλητές, εξαιρετικές ειδήσεις, κάθε χρόνο και καλύτερα. Μπορώ να πω και πολύ συναίσθημα φέτος, σε μία εξαιρετικά δύσκολη συγκυρία, στο ξεκίνημα πάλι μιας περιόδου γεμάτης ερωτηματικά. Γνωρίζοντας πως έχουμε ένα δύσκολο χειμώνα μπροστά, επικεντρωνόμαστε στην επόμενη μέρα, επικεντρωνόμαστε στα μεγάλα ερωτήματα και επικεντρωνόμαστε στο πως θα πρέπει να σχεδιάσουμε, πως θα πρέπει να χρηματοδοτήσουμε και πως θα πρέπει να εμπνεύσουμε γύρω από  το καινούριο μοντέλο του ελληνικού ξενοδοχείου.

Η Φιλοξενία πριν την πανδημία και η Φιλοξενία μετά την πανδημία είναι δύο τελείως διαφορετικές πραγματικότητες. Και γι’ αυτό ακριβώς βρισκόμαστε εδώ. Το φετινό 5ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας  με τίτλο: ”Hospitality in the post-covid era” συμπυκνώνει αυτή την αναγκαιότητα της έγκαιρης αλλά και έγκυρης αναζήτησης και προσέγγισης του καινούργιου.

Νομίζω ότι το αποτέλεσμα σήμερα ήταν εξαιρετικό, πολλοί φεύγουν, μπορώ να πω συγκινημένοι μετά και από την τελευταία τοποθέτηση του κ. Bazin του Προέδρου και CEO της Accor, τον οποίο και ευχαριστώ θερμά για μια ακόμη φορά για την τιμητική συμμετοχή του στο Φόρουμ. 

Είναι πια η ώρα να μιλήσουμε διαφορετικά για την Φιλοξενία, Είναι η ώρα να μιλήσουμε ανθρώπινα».

Σε δήλωσή του, με αφορμή τη διεξαγωγή του Φόρουμ ο Υπουργός Τουρισμού κ. Βασίλης Κικίλιας τόνισε: «Είναι ιδιαίτερη χαρά που βρίσκομαι στο 5ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας, τη Διεθνή Συνάντηση της «καρδιάς της ελληνικής φιλοξενίας». Τέτοιες σημαντικές πρωτοβουλίες συμβάλλουν τα μέγιστα στην Εθνική Υπόθεση του Τουρισμού. Γιατί ο Ελληνικός Τουρισμός είναι περισσότερο από ποτέ μια εθνική υπόθεση και έχει τεράστιες δυνατότητες και αυξημένες προοπτικές γιατί τώρα, όσο ποτέ άλλοτε, έχουμε ως χώρα, την ανάγκη αλλά και την ευκαιρία να είμαστε στην πρωτοπορία. 

Δουλεύουμε πάνω στα παγκόσμια trends και ερχόμαστε να παντρέψουμε την αναβάθμιση του τουριστικού μας προϊόντος με τις σύγχρονες απαιτήσεις των καιρών. Θέλουμε να συνδέσουμε την ελληνική φιλοξενία με την αναγκαία βιωσιμότητα. Να συνδέσουμε την επιχειρηματική ανάκαμψη με την κοινωνική ευημερία και την εταιρική ευθύνη».

Σημειώνεται ότι Χρυσός χορηγός του 5ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας ήταν η Xenia και αργυροί χορηγοί : η Τράπεζα Πειραιώς, η HIT και η LYBRA. Παράλληλα επίσημος Χορηγός Αερομεταφορών ήταν η AEGEAN Airlines και Χορηγοί Φιλοξενίας οι : AFEA Travel and Congress και Athens Capital Hotel.

5ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας
PHOTO 1
PHOTO 3
PHOTO 4
PHOTO 5
PHOTO 6
PHOTO 7 VASSILIKOS BAZIN