Σίγουρα το 2020, η οποιαδήποτε αναφορά σε στρατηγικούς στόχους στον τουρισμό θα έμοιαζε κάθε άλλο παρά ρεαλιστική. Τη στιγμή που παγκόσμιοι κολοσσοί μετρούν ζημιές εκατομμυρίων ευρώ και ο τουριστικός χάρτης αναπροσαρμόζεται παγκοσμίως βάσει των νέων δεδομένων, ο Φορέας Τουρισμού Χίου, αποτυπώνει τα νέα δεδομένα, αναζητώντας τη θέση της Χίου τα επόμενα χρόνια.
Παρά τις αντιξοότητες που δημιουργεί η πανδημία, το 2020 για τον Φορέα Τουρισμού αποτέλεσε μία μοναδική ευκαιρία να ανασυντάξει δυνάμεις, να θέσει νέους στόχους και σχεδιασμό, ώστε από το 2021 να βγει πιο δυναμικά και οργανωμένα όσο ποτέ άλλοτε στο παρελθόν διεκδικώντας ένα σημαντικό μερίδιο από τις τουριστικές αγορές της Ευρώπης και όχι μόνο, κάτι που αποτελεί διακαή πόθο των τελευταίων δύο δεκαετιών.
Η περίπτωση της ομάδας γαστρονομίας
Χαρακτηριστικό παράδειγμα, της δουλειάς που έγινε αλλά δεν προβλήθηκε ποτέ ελέω πανδημίας, είναι αυτή της ομάδας γαστρονομίας. Με επικεφαλής τον Γιώργο Πάσσα και συμμάχους τον αντιπεριφερειάρχη Νίκο Νύκτα, τον αντιδήμαρχο Κωνσταντίνο Βεργίνα, το Επιμελητήριο Χίου αλλά και τη στήριξη της τοπικής αγοράς, με τους οποίους υπάρχει ήδη εξαιρετικής συνεργασία, συνέχισαν τον σχεδιασμό που είχε ήδη τεθεί εδώ και ένα χρόνο, αναπροσαρμόζοντας και εμπλουτίζοντας τον συνεχώς με νέες ιδέες.
Στους βασικούς στόχους της ομάδας, είναι:
Η δημιουργία χιώτικου συνταγολογίου με τη συνεργασία τοπικών σεφ.
Η ανάδειξη των τοπικών προϊόντων σε συνεργασία με το Επιμελητήριο Χίου όπως η οργάνωση του Χιακού Δικτύου Αγροδιατροφής που είναι ήδη σε εξέλιξη.
Η θέσπιση Συμφώνου Χιακής Γαστρονομίας, που αποτελεί και το μεγάλο στοίχημα της ομάδας γαστρονομίας εδραιώνοντας το μοντέλο της κυκλικής οικονομίας.
Η δημιουργία βιβλίου χιώτικης κουζίνας.
Η δημιουργία brand χιώτικου πρωινού.
Βεντάλια δράσεων
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον στον σχεδιασμό της ομάδας γαστρονομίας του Φορέα Τουρισμού έχει το γεγονός ότι μέχρι σήμερα έχουν σχεδιαστεί σημαντικές δράσεις που χρονικά εκτείνονται καθ όλη τη διάρκεια του έτους, δίνοντας έμφαση κυρίως σε περιόδους που η Χίος μέχρι σήμερα ήταν άφαντη από τον τουριστικό χάρτη.
Έτσι το φεστιβάλ ούζου στις αρχές Ιουνίου με τη συνεργασία των ποτοποιών, η γιορτή γαστρονομίας στη Λαγκάδα, το φεστιβάλ κτηνοτροφίας του Πιτυούς, το φεστιβάλ Μαστίχας στη νότια Χίου, η γιορτή κρασιού στη Βολισσό, η γιορτή σούμας σε Μεστά και Άγιο Γεώργιο Συκούση, η γιορτή εσπεριδοειδών στον Κάμπο, η γιορτή χιακών γλυκών και ζαχαροπλαστικής στον Βροντάδο, αποτελούν μερικές μελετημένες προτάσεις που θα φέρουν τη Χίο στο προσκήνιο του γαστρονομικού τουρισμού.
Απαραίτητη προϋπόθεση για τις συγκεκριμένες δράσεις είναι η πολύτιμη συμβολή τόσο της Περιφέρειας όσο και των Δήμων Χίου, Ψαρών και Οινουσσών, ώστε σταδιακά να ξεκινήσει να υλοποιείται και στην πράξη το μνημόνιο συνεργασίας που υπογράφτηκε την περασμένη χρονιά μεταξύ των αναφερόμενων φορέων στο Μουσείο Μαστίχας Χίου.
Από την πλευρά τους, τα μέλη του Φορέα Τουρισμού παρά τις δύσκολες συγκυρίες δηλώνουν έτοιμα να ανταπεξέλθουν στις νέες προκλήσεις, προτάσσοντας τη συνεργασία και τη συνέργεια ως το βασικό στοιχείο της επιτυχίας των σχεδιαζόμενων δράσεων.
Άλλωστε όπως σημειώνουν τα μέλη του Φορέα Τουρισμού, Φορέας σημαίνει συνεργασία στην πράξη…