Screenshot 2020 05 15 at 6.12.34 PM

Αξιότιμοι Κύριοι Υπουργοί

Οι επιχειρήσεις μας συμπεριλαμβάνονται στον τομέα  της οικονομίας που πλήττεται περισσότερο από την πανδημία του COVID-19. Οι επιχειρήσεις από ….δεν έχουν αντικείμενο δραστηριότητας, καθόσον τούς έχει επιβληθεί αναστολή λειτουργίας τους με κρατική εντολή.

Οι τουριστικές επιχειρήσεις όταν επαναλειτουργήσουν , θα κληθούν να εφαρμόσουν συγκεκριμένα υγειονομικά μέτρα που θα δυσχεράνουν την καθημερινότητά τους, παράλληλα όμως θα στερούνται στην πραγματικότητα αντικειμένου εργασίας -άρα και εσόδων- κάτι που δεν ισχύει σε άλλους τομείς της οικονομίας. Επομένως παράλληλα με την αποσαφήνιση των υγειονομικών και εργασιακών όρων επαναλειτουργίας τους, θα πρέπει να δοθούν τα χρηματοοικονομικά εργαλεία που θα επιτρέψουν στον επιχειρηματία , όταν το κρίνει, να επιχειρήσει την επανέναρξη της λειτουργίας της επιχείρησης του, ανάλογα με τις συνθήκες της αγοράς, λαμβανομένου υπόψη ότι το 90% των επιχειρήσεων  εξαρτάται από τον εισερχόμενο τουρισμό. Ωστόσο η επάνοδος θα  είναι σταδιακή, ο κόσμος θα είναι διστακτικός και φοβισμένος ενώ σε κάθε περίπτωση η χώρα μπορεί να μην λειτουργήσει τουριστικά

Με δεδομένη την κατάσταση πρωτοφανούς κρίσης που πλήττει καίρια την οικονομική λειτουργία και τη βιωσιμότητα των επιχειρηματιών του κλάδου μας, και σε συνέργεια με τα μέτρα που έχει εξαγγείλει ήδη η Κυβέρνηση και τα συναρμόδια υπουργεία, για την ανάσχεση των επιπτώσεων σε επιχειρηματίες και εργαζομένους,  σας παρακαλούμε ,  ως καθ‘ ύλην αρμόδιος υπουργός, να αναλάβετε άμεσες και κατεπείγουσες πρωτοβουλίες, προκειμένου να στηρίξετε αποφασιστικά τις πληττόμενες επιχειρήσεις και τους εργαζομένους τους στα παρακάτω σοβαρά και κρίσιμα προβλήματα.:

  • Απαλλαγή  της πληρωμής  του οικονομικού ανταλλάγματος για την τοποθέτηση πλωτής εξέδρας το οποίο ορίζεται σε τριάντα (30) ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο επιφάνειας της εξέδρας  από 01.06.20  μέχρι 30.10.20. Τo πιο πάνω τέλος ( το οποίο κατά την Κ.Υ.Α.  8321.3 /06/14/ ΦΕΚ 2788/τ. β΄/ ,   για μία πλωτή εξέδρα εκατόν πενήντα (150) τετραγωνικών ανέρχεται σε 4.500,00 ευρώ) σε ένα κλάδο που  έχει πληγεί δραστικά από την επιδημία του κορωνοϊού COVID-19, σημαίνει «εκτέλεση» της οικονομικής λειτουργίας  και της βιωσιμότητας των επιχειρηματιών. Το αντίστοιχο ποσό οικονομικού ανταλλάγματος καταβάλλεται προκαταβολικά  για χρονικό διάστημα μέχρι έξι (6) μηνών.

 Σε ότι αφορά τις επιχειρήσεις που θα λειτουργήσουν φέτος «όσες κι αν είναι αυτές», Ουσιαστικά, δεν μπορούμε να μιλάμε για το πότε, με ποιες προϋποθέσεις και πόσο μπορούν να παραμείνουν ανοικτές.  Όταν μια επιχείρηση, λόγω των περιορισμών που έχουν επιβληθεί, στην πράξη δεν λειτουργεί -παραμένει τυπικά μόνο ανοικτή χωρίς να έχει έσοδα, όπως συμβαίνει στις τουριστικές επιχειρήσεις- η συγκεκριμένη πρόβλεψη είναι ανεφάρμοστη και δεν θα συμβάλει στη διατήρηση των υφιστάμενων θέσεων εργασίας.

Δεν νοείται να αφεθούν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μας έρμαια της αγοράς, της ανεργίας και του δυσβάστακτου αυτού τέλους

Το μέτρο δεν έχει καμία δημοσιονομική επίπτωση, δεομένου ότι θα αφορά τις πλωτές εξέδρες   που προορίζονται αποκλειστικά για επαγγελματική χρήση. Δεν μπορεί να βάζεις συλλήβδην  στο ίδιο τσουβάλι αυτόν που υποχρεωτικά τοποθετεί και χρησιμοποιεί μια πλωτή εξέδρα, ως εργαλείο για την δουλειά του, με τον ιδιώτη που την θέλει να προσδένει το σκάφος του . Δεν έχουν τα ίδια χρήματα , ούτε η χρήση τους είναι ίδια.

  • Αναστολή της διάταξης υποχρεωτικής πληρωμής και ανανέωσης  ασφαλιστήριου συμβολαίου ( το ασφαλιστήριο συμβόλαιο είναι υποχρεωτικό, έστω και αν τα είδη μας είναι αποθηκευμένα) για επιχειρήσεις των οποίων οι άδειες είναι εν ισχύ, για όσο χρονικό διάστημα η επιχείρηση, βρίσκεται  στην πραγματικότητα σε αδράνεια. Δηλαδή, όταν η επιχείρηση δεν δραστηριοποιείται και τα θαλάσσια είδη δεν κυκλοφορούν, ούτε μετακινούνται (παράγραφος 5γ του άρθρου 23 του Γ.Κ.Λ με αριθ. 20), να απαλλάσσατε από την υποχρεωτική πληρωμή  και ανανέωση ασφαλιστήριου συμβολαίου.

Για τα τουριστικά ημερόπλοια, τα επαγγελματικά τουριστικά σκάφη, που υπάγονται στις διατάξεις του άρθρου14 του Ν. 4256/2014, καθώς και για τα ταχύπλοα και μηχανοκίνητα σκάφη που υπάγονται στις διατάξεις του Γ. Κ.Λ. 38 απαιτείται τα σκάφη να είναι ασφαλισμένα μόνο εφόσον κυκλοφορούν ή μετακινούνται. Παρατηρείται, δηλαδή, το φαινόμενο πολύ μεγάλος αριθμός ταχυπλόων  σκαφών, τα οποία πλέουν σε όλες τις ελληνικές θάλασσες, να μην απαιτείται ασφαλιστική κάλυψη για τους μήνες που αυτά είναι ανενεργά, ενώ για τα σκάφη που κινούνται εντός και πέριξ των σημείων δραστηριοποίησης του Γ.Κ.Λ. 20 να απαιτείται ασφαλιστική κάλυψη (έστω και αν αυτά είναι μη μηχανοκίνητα) καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους (και για το διάστημα που αυτά είναι παροπλισμένα) και δεν συνεισφέρουν στα έσοδα της επιχείρησης. Εν κατακλείδι, η προνομιακή αντιμετώπιση αυτών των σκαφών σε σχέση με τα σκάφη και τα θαλάσσια μέσα αναψυχής των επιχειρήσεων του Γ.Κ.Λ. 20, οδηγεί σε φαινόμενα αθέμιτου ανταγωνισμού και διακριτικής μεταχείρισης, διότι εμπορικά και οι δύο πλευρές δραστηριοποιούνται στο ίδιο πεδίο της αγοράς (θαλάσσιος – παράκτιος τουρισμός). Μόνη και απόλυτα επιβεβλημένη λύση σε αυτήν την αντιφατικότητα  που βιώνουμε είναι τουλάχιστον για φέτος, να απαιτείται τα θαλάσσια είδη μας  να είναι ασφαλισμένα μόνο εφόσον κυκλοφορούν ή μετακινούνται, δηλαδή μόνο κατά το χρονικό διάστημα που θα δραστηριοποιηθούν οι επιχειρήσεις μας όσες κι αν είναι αυτές.

Χρειάζεται λοιπόν δίχτυ προστασίας, αλλά και κίνητρο λειτουργίας επιχειρήσεων, έστω και για μικρό μέρος της σεζόν, προκειμένου να ανακοπεί το κύμα ανεργίας.

Σας ευχαριστούμε θερμά για τις έως τώρα ενέργειές σας και προσβλέπουμε στην ανταπόκρισή σας.

Δελτιο Τυπου Πανελληνιου