Με 5 άστοχες και παραπλανητικές απαντήσεις επιχειρεί ο Υπουργός Τουρισμού να σκεπάσει το μεγάλο σκάνδαλο στην τουριστική προβολή της χώρας.
Ο κ. Θεοχάρης κρύβεται πίσω από τα λόγια του, για την ενέργειά του να νομοθετήσει αθόρυβα -και με πρόσχημα την πανδημία- να υποκατασταθεί ο ΕΟΤ και να περάσουν βασικές του αρμοδιότητες στην ιδιωτική εταιρεία του ΣΕΤΕ και του ΞΕΕ.
1. Άλλο συνεργασία ιδιωτικού τομέα με δημόσιο τομέα, με όρους και νομιμότητα και άλλο μετατρέπω το δημόσιο σε λογιστήριο για μια και μόνη ιδιωτική εταιρία.
2. Ένα επιτυχημένο αποτέλεσμα δεν αποτελεί δικαιολογία για τη μη τήρηση της νομιμότητας. Το ζήτημα που έχει ανακύψει δεν είναι η συνεργασία μεταξύ των Υπουργείου Τουρισμού του ΕΟΤ και του Marketing Greece, αλλά η ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ μεταξύ των τριών και Η ΧΩΡΙΣ ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟ ΤΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ Marketing Greece. Δεν πρόκειται για απλή συνεργασία όπου η Marketing Greece προσφέρει αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες της για τη σύναψη λ.χ. ενός συμφώνου συνεργασίας μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα για την προώθηση του ελληνικού τουρισμού, αλλά πρόκειται για ανάθεση συμβάσεων βάσει των οποίων το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλλει οικονομικό αντάλλαγμα για την παροχή των υπηρεσιών της, και μάλιστα χωρίς ανώτατο οικονομικό πλαφόν, χωρίς διαδικασία διαπραγμάτευσης επι συγκεκριμένου έργου. Φτάνει μάλιστα να αφαιρέσει επί της ουσίας την αρμοδιότητα διαμόρφωσης τουριστικής πολιτικής από τους Ο.Τ.Α!
3. Δημιουργείται μονοπώλιο και μάλιστα μια ιδιωτική εταιρία μοιράζει δημόσιο χρήμα. Είναι δε ατυχέστατη η σύγκριση με τον ΕΟΤ, που είναι δημόσιος φορέας με καταξιωμένο προσωπικό και με επιτυχία στον χώρο της διαφήμισης που φαίνεται από την προβολή που είχε η χώρα στο εξωτερικό τα προηγούμενα χρόνια και τα ρεκορ που καταγράψαμε. Μας κάνει εντύπωση πως το ίδιο το Υπουργείο εξαίρει τις πρωτοβουλίες της Marketing Greece χωρίς να μπορεί να μας παρουσιάσει τις πρωτοβουλίες του ίδιου του Υπουργείου. Ξεχνά ο κ. Θεοχάρης ότι ο ΕΟΤ που έχει στην ευθύνη του, είναι ο εθνικός δημόσιος φορέας για την τουριστική προβολή της χώρας, ένας οργανισμός 70 ετών λειτουργίας! Μπορεί οι κυβερνήσεις της ΝΔ να τον υποβάθμιζαν συστηματικά όμως επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ αναβαθμίστηκε ως εθνικός φορέας προώθησης και προβολής σε Ελλάδα και εξωτερικό. Έτσι σήμερα απολαμβάνει διεθνούς αναγνώρισης, διαθέτει πολυετή γνώση και εμπειρία και συμβάλει τα μέγιστα στα ιστορικά ρεκόρ στα εθνικά τουριστικά έσοδα και αφίξεις την τελευταία πενταετία.
4. Ανεξαρτήτως της μορφής της εταιρίας, με την εν λόγω ΠΝΠ πρόκειται να της ανατεθούν συμβάσεις βάσει των οποίων το ελληνικό δημόσιο θα καταβάλλει οικονομικό αντάλλαγμα για την παροχή των υπηρεσιών της, και μάλιστα χωρίς ανώτατο οικονομικό πλαφόν. (ΠΝΠ 13/04/2020 αρθρο 69 «…δύνανται να συνάπτουν συμβάσεις προμηθειών και υπηρεσιών…με απευθείας ανάθεση…ανεξαρτήτως της αξίας της σύμβασης»).
Ας μην ξεχνάμε ότι ο κ. Θεοχάρης πρόσφατα τοποθέτησε την διευθύνουσα Σύμβουλο της Marketing Greece στην Ομάδα Εργασίας του Υπουργείου Τουρισμού για το branding της χώρας, προκειμένου να εισηγείται στον ίδιο για τις ενέργειες που αφορούν στην τουριστική προβολή της Ελλάδας και τώρα θα υλοποιεί η ίδια εταιρία.
5. Άλλοι έχουν «κοντή» μνήμη όπως φαίνεται. Ο κ. Θεοχάρης επιχειρεί για ακόμη μια φορά να παραπλανήσει όσον αφορά τη συνεργασία του Υπουργείου Τουρισμού με τη Marketing Greece για δράσεις το καλοκαίρι του 2015 και την άνοιξη του 2019. Απέφυγε να πει ότι για αυτές τις δύο συνεργασίες επί ΣΥΡΙΖΑ, το Υπουργείο και ο ΕΟΤ δεν έδωσαν ούτε ένα ευρώ στην Marketing Greece.
Πίσω από τα λόγια του κ. Θεοχάρη κρύβεται η αλήθεια. Αποτελούσε κατά τον ίδιο, προεκλογική δέσμευση της ΝΔ που σήμερα υλοποιείται, ο φορέας προβολής της χώρας να αποτελεί σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Μόνο που αυτή η δέσμευση στην πράξη στην Ελλάδα σημαίνει πως «βγάζει από τη μέση τον ΕΟΤ» και παραδίδει την τουριστική προβολή της χώρας σε ένα μονοπώλιο.
Η ίδια η κυβέρνηση, χτυπάει τον τουρισμό την ώρα που βρίσκεται στην εντατική.
Αντί να στηρίξει τους εργαζόμενους και τις επιχειρήσεις που «έβαλαν πλάτη» τα δύσκολα χρόνια της κρίσης και σήμερα αντιμετωπίζουν πρόβλημα επιβίωσης, επιλέγει να τους γυρίσει την πλάτη στηρίζοντας συγκεκριμένα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα και αδιαφορώντας ενώ γνωρίζει τις καταστροφικές συνέπειες.