Ανοιχτή επιστολή του τέως προέδρου και ανακοίνωση του συλλόγου εργαζομένων, με αφορμή τα δημοσιεύματα της «Εφ.Συν.»

Η ΠΝΠ με την οποία ανατίθεται απευθείας στη Marketing Greece η τουριστική προβολή της χώρας «καταστρατηγεί κάθε νομιμότητα και τους κανόνες ανταγωνισμού και υπονομεύει ευθέως το μέλλον του Οργανισμού και του ελληνικού τουρισμού. Ο ΕΟΤ είναι αναντικατάστατος. Το έργο του δεν μπορεί να υποκατασταθεί. Ούτε η κεντρική ευθύνη και διαχείριση της τουριστικής προβολής και προώθησης της χώρας μας επιτρέπεται να περάσει αποκλειστικά στα χέρια ενός ιδιώτη», τονίζει ο τέως πρόεδρος του ΕΟΤ Χαράλαμπος Καρίμαλης σε ανοιχτή επιστολή προς τον πρωθυπουργό, με αφορμή τον σάλο που ξεσήκωσε η κυβερνητική απόφαση να ανατεθεί στη θυγατρική εταιρεία του ΣΕΤΕ η τουριστική προβολή της χώρας, όχι μόνο από τον ΕΟΤ και το υπουργείο Τουρισμού, αλλά και από το σύνολο των 13 περιφερειών και των 325 δήμων της χώρας (βλέπε πρωτοσέλιδο «Εφ.Συν.», Μ. Πέμπτη 16/4, «Στήνουν μονοπώλιο στην τουριστική προβολή»).

Ο κ. Καρίμαλης παραθέτει σειρά διεθνών διακρίσεων που απέσπασε ο ΕΟΤ τα τελευταία τέσσερα χρόνια ως «ο καλύτερος οργανισμός τουριστικής προώθησης στην Ευρώπη» και καλεί τον πρωθυπουργό να μην καταστήσει τον οργανισμό «απλό διεκπεραιωτή δημόσιων κατ’ ανάθεση συμβάσεων» και να αποσύρει άμεσα το σχετικό άρθρο της ΠΝΠ.

Στο ίδιο θέμα αναφέρεται και εκτενής ανακοίνωση του συλλόγου των εργαζομένων στον ΕΟΤ. Σχολιάζοντας την επίμαχη διάταξη (άρθρο 69) της ΠΝΠ οι εργαζόμενοι του ΕΟΤ τονίζουν ότι ουσιαστικά πρόκειται για δυνατότητα ανάθεσης στη Marketing Greece, δηλαδή στον ιδιωτικό τομέα, μέρους ή του συνόλου του έργου του οργανισμού. «Τι θα αναθέσει ο ΕΟΤ (στη Marketing Greece), που δεν μπορεί να υλοποιήσει ο ίδιος;

Γιατί η εμπειρία των στελεχών του Οργανισμού παραγνωρίζεται, τη στιγμή που ο ΕΟΤ είναι ο μόνος φορέας της χώρας που έχει καταρτίσει και εφαρμόσει συστήματα διαχείρισης κρίσης στο παρελθόν;», αναρωτιέται ο σύλλογος των εργαζομένων. Επίσης καλεί την πρόεδρο και τον γενικό γραμματέα του ΕΟΤ να απαντήσουν αν γνώριζαν για την απευθείας ανάθεση στην εταιρεία Marketing Greece A.E. της ανωτέρω μονοπωλιακής διάταξης και τον υπουργό Τουρισμού ν’ απαντήσει γιατί στην απάντησή του προς την «Εφ.Συν.» (16/4) βαφτίζει τη Marketing Greece οργανισμό, ενώ πρόκειται για ανώνυμη εταιρεία του ιδιωτικού τομέα, αλλά και τι προτίθεται να κάνει η κυβέρνηση με τον ΕΟΤ.

■ Υπενθυμίζεται ότι στο δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» αντέδρασε με εκτενή ανακοίνωση και «πέντε απαντήσεις» το υπουργείο Τουρισμού, στις οποίες δεν απαντούσε στο ουσιώδες ζήτημα της υποκατάστασης του δημόσιου οργανισμού από ένα «ιδιωτικό τουριστικό μονοπώλιο». Σημειώνεται ότι το οικονομικό διακύβευμα της γκρίζας απευθείας ανάθεσης είναι τεράστιο, αν υπολογιστεί ότι μόνο το πρόγραμμα προβολής του ΕΟΤ κάθε χρόνο είναι τουλάχιστον 20 εκατ. ευρώ. Πόσο μάλλον αν προστεθούν οι καμπάνιες περιφερειών και δήμων.