Κίνηση υψηλής πολιτικής στον τουρισμό πέτυχε ο ΕΟΤ.
Ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού κατάφερε μετά από συντονισμένες ενέργειες με τη συμβολή της Περιφέρειας Πελοποννήσου και της Aegean Airlines, να φέρει στην Ελλάδα το συνέδριο των Συνδέσμου Γερμανών Τουριστικών Πρακτόρων (DRV) τον Οκτώβριο του 2020.
Περισσότεροι από 800 Γερμανοί τουριστικοί πράκτορες και Tour Operators θα συμμετέχουν στο τετραήμερο συνέδριο που θα λάβει χώρα στο Costa Navarino (οι βασικές εργασίες του συνεδρίου) στο λυκόφως της παραδοσιακής τουριστικής σεζόν δηλαδή στα τέλη του προσεχούς Οκτωβρίου.
Όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης ξεκίνησε τις σχετικές διαπραγματεύσεις τον περασμένο Οκτώβριο, με στόχο την έτι περαιτέρω ενδυνάμωση της γερμανικής αγοράς προς την Ελλάδα από το 2021 και μετά.
Την ίδια ώρα όπως όλα δείχνουν και λόγω της ύφεσης που παρατηρείται στην παγκόσμια τουριστική κονίστρα λόγω Κορωνοϊού ο Οργανισμός προγραμματίζει τη Β΄ Φάση της τουριστικής καμπάνιας για το 2020 από τον προσεχή Μάιο.
Το κλείσιμο του deal με τη διοργάνωση του συνεδρίου του DRV στην Ελλάδα μετά τις τελευταίες εξελίξεις που έχουν προκαλέσει ένα θολό τοπίο για τουριστικό 2020 όπου ήδη η Ελλάδα υφίσταται τις πρώτες συνέπειες που οδηγούν αναμφίλεκτα σε πάγωμα των κρατήσεων έως και τον προσεχή Μάιο.
Άλλωστε τα τουριστικά γραφεία παραμένουν με διαφορά το σημαντικότερο κανάλι πωλήσεων για τους Tour Operators στη Γερμανία με 22,1 δισ. ευρώ και μερίδιο 62,3%, σύμφωνα με στοιχεία που παρουσιάζει η Ένωση Γερμανών Tour Operators και Τουριστικών Γραφείων DRV για το 2019.
Ωστόσο, τα έσοδα στα τουριστικά γραφεία (διαδικτυακά και μη) ανήλθαν σε 23,7 δισ. το 2019, δηλαδή 3% κάτω σε σχέση με το 2018.
Υπογραμμίζεται ότι η σημασία πωλήσεων ταξιδιωτικών πακέτων για τα τουριστικά γραφεία έχει αυξηθεί, με πάνω από το 90% των υπηρεσιών που προσφέρουν στους πελάτες τους να είναι οργανωμένα ταξίδια.
Οι διακοπές και τα ταξίδια παραμένουν προτεραιότητα για τους Γερμανούς και η αγορά οργανωμένων διακοπών συνεχίζει να διογκώνεται, δήλωσε πρόσφατα ο πρόεδρος της DRV, κ. Norbert Fiebig και όπως πρόσθεσε παρά τις πτωχεύσεις και τις συζητήσεις για την κλιματική αλλαγή και την αειφορία, ο αριθμός των αεροπορικών ταξιδιών αυξήθηκε κατά 6%.
DRV
Όπως σημειώνει ο DRV oι Γερμανοί δαπάνησαν 98,1 δισ. ευρώ στις διακοπές τους το 2019, προσεγγίζοντας το ρεκόρ των 100 δισ. ευρώ.
Το ποσό αυτό περιλαμβάνει όλα τα κόστη των διακοπών και των ιδιωτικών ταξιδιών με τουλάχιστον μια διανυκτέρευση συμπεριλαμβανομένων των εξόδων στον προορισμό, όπως π.χ. εκδρομές.
Επίσης τονίζεται ότι οι ταξιδιωτικές δαπάνες αναρριχήθηκαν ποσοστιαία κατά 3,6% έναντι της τουριστικής χρονιάς 2017/2018, ενώ οι δαπάνες διακοπών και ιδιωτικών ταξιδιών από κρατήσεις στη Γερμανία πριν την έναρξη του ταξιδιού, έφτασαν επίσης στο ρεκόρ των 69,5 δισ. ευρώ καταγράφοντας αύξηση 3,6%.
Όπως σημειώνει η έρευνα του DRV :
«Την τελευταία πενταετία, το ποσοστό των ταξιδιωτικών υπηρεσιών που πωλήθηκαν εκ των προτέρων παρουσίασε αύξηση 4,3% σε ετήσια βάση και σήμερα αντιπροσωπεύει πάνω από 70% του συνόλου των ταξιδιωτικών δαπανών.
Οι Γερμανοί δαπάνησαν σχεδόν 70 δισ. ευρώ σε έξοδα ταξιδιού, εκ των οποίων τα 35,4 δισ. ευρώ δαπανήθηκαν σε οργανωμένα ταξίδια από Tour Operator παρουσιάζοντας άνοδο κατά 1% έναντι του 2018.
Επομένως, τα πακέτα διακοπών συνεχίζουν να αποτελούν πάνω από τις μισές προκρατήσεις υπηρεσιών (69,5 δισ. ευρώ).
Η αυξανόμενη ζήτηση για κρουαζιέρες συμβάλλει στην επιτυχία των οργανωμένων ταξιδιών, με αύξηση 7% των πωλήσεων.
Ωστόσο, οι Γερμανοί δεν κάνουν κράτηση ολόκληρων πακέτων από οργανωτές ταξιδιών αλλά ανεξάρτητων ταξιδιωτικών υπηρεσιών από τους αερομεταφορείς, τους σιδηροδρόμους, τα ξενοδοχεία και τις εταιρίες ενοικίασης αυτοκινήτων αλλά και τα portals ταξιδιωτικών υπηρεσιών».
Καταλήγοντας η σχετική έρευνα του DRV αναφέρει ότι :
«Συνολικά, οι δαπάνες για ταξίδια που οργάνωσαν μόνοι τους οι Γερμανοί ταξιδιώτες ανήλθαν σε 34 δις. ευρώ». Παρόλα αυτά, ο κ. Fiebig επισημαίνει ότι παρά την αύξηση της ζήτησης για διακοπές με κράτηση διαφορετικών υπηρεσιών από τους ίδιους, τα πακέτα διακοπών συνεχίζουν να αποτελούν τη δημοφιλέστερη μορφή ταξιδιών και το 2019.
ΕΟΤ
Σημειώνεται ότι το 2020 η Α’ φάση της τουριστικής καμπάνιας του ΕΟΤ διενεργήθηκε νωρίτερα από ποτέ.
«Ήταν ένα δύσκολο αλλά εφικτό εγχείρημα το οποίο καταφέραμε να φέρουμε εις πέρας με μεθοδική και σκληρή δουλειά πολλών άξιων στελεχών του Οργανισμού Αυτή η τετράμηνη επιθετική εκστρατεία Branding της χώρας μας, συνολικού προϋπολογισμού 8 εκατομμυρίων, σχεδιάστηκε πολύ προσεκτικά προκειμένου να εξυπηρετήσει 3 βασικούς στόχους. Επιλέξαμε για αυτήν την πρώτη φάση να στοχεύσουμε στις παραδοσιακές αγορές της Ευρώπης καθώς και στις ΗΠΑ και τον Καναδά.
Η Ευρώπη είναι περιοχή στόχος για προφανείς λόγους. Οι ΗΠΑ και ο Καναδάς επελέγησαν προκειμένου να ενισχυθεί το θετικό momentum αφίξεων από αυτές τις περιοχές που το 2019 παρουσίασαν αύξηση 4,1% και 14,4% αντίστοιχα σε σχέση με το 2018», υπογράμμισε σε πρόσφατο σχετικό άρθρο του στο tourismtoday.gr ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ κ. Δημήτρης Φραγκάκης συμπληρώνοντας ότι από τον Μάιο του 2020 θα τρέξει η δεύτερη φάση της ετήσιας καμπάνιας η οποία ήδη βρίσκεται υπό διαμόρφωση και θα διαρκέσει, με διακυμάνσεις, έως το τέλος του έτους.
Καταλήγοντας ο γ.γ του ΕΟΤ τονίζει :
«Καταφέραμε να ξεκινήσουμε την καμπάνια νωρίς αλλά εξίσου σημαντικός στόχος είναι να την κρατήσουμε μέχρι όσο πιο αργά γίνεται, ώστε το τουριστικό προϊόν της χώρας μας να βρίσκεται στον «αέρα» όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο, ανάλογα φυσικά και με τις δυνατότητες του προϋπολογισμού του ΕΟΤ».