Mε αύξηση σε επίπεδο τουριστικών εσόδων και διεθνών αφίξεων έκλεισε και το 11μηνο του 2019 για την Ισπανία.
Συγκεκριμένα , σύμφωνα με στοιχεία των στατιστικών αρχών της χώρας τα συνολικά τουριστικά έσοδα στην Ισπανία για το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου αυξήθηκαν κατά 3% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2018 αγγίζοντας τα 87,3 δισ. ευρώ. Τα περισσότερα χρήματα ξόδεψαν οι Βρετανοί τουρίστες (17,2 δισ. ευρώ), και ακολούθησαν οι Γερμανοί (11,1 δισ. ευρώ) και οι Γάλλοι (7,2 δισ. ευρώ). Τα συνολικά τουριστικά έσοδα το Νοέμβριο αυξήθηκαν κατά 3,7% ξεπερνώντας τα 5 δισ. ευρώ. Επίσης, η συνολική μέση δαπάνη ανά τουρίστα αυξήθηκε κατά 0,8% φθάνοντας τα 1.086 ευρώ.
Οι διεθνείς αφίξεις τουριστών στην Ισπανία για το διάστημα Ιανουαρίου – Νοεμβρίου 2019 αυξήθηκαν κατά 1,2% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2018 υπερβαίνοντας τα 79,4 εκατ. Οι υψηλότερες αφίξεις προήλθαν από τη Βρετανία (17,3 εκατ.) και ακολούθησαν οι αφίξεις από τη Γερμανία (10,7 εκατ.), και οι αφίξεις από τη Γαλλία (10,6 εκατ.). Οι διεθνείς αφίξεις στην Ισπανία τον περασμένο Νοέμβριο αυξήθηκαν κατά 2,8% ξεπερνώντας τα 4,7 εκατ.
Σύμφωνα με έκθεση του World Travel and Tourism Council για τον αντίκτυπο του τουρισμού σε πόλεις παγκοσμίως, η Βαρκελώνη τοποθετείται στην 25η θέση, με 8,3 δισ. ευρώ, ενώ η Μαδρίτη στην 29η με 6,9 δισ. Παρά το ότι η Ισπανία ήταν η 2η χώρα με τον περισσότερο τουρισμό και με τη μεγαλύτερη κερδοφορία, η έκθεση τοποθετεί τις ισπανικές πόλεις σε χαμηλή θέση γιατί μετρά τον αντίκτυπο του τουρισμού, εσωτερικού και εξωτερικού, στο τοπικό ΑΕΠ και, συνεπώς, υποβαθμίζονται υπέρ άλλων πόλεων, οι οποίες έχουν περισσότερο εσωτερικό τουρισμό, καθώς οι εσωτερικοί τουρίστες ξοδεύουν περισσότερα.
Στο μεταξύ, η ισπανική δημόσια εταιρία διαχείρισης αεροδρομίων Aena υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με τον κινεζικό ταξιδιωτικό όμιλο Shanghai CTRIP Commerce, με σκοπό την προσέλκυση τουριστών και ταξιδιωτών για επαγγελματικούς λόγους στην Ισπανία, στο πλαίσιο του σχεδίου αναζήτησης αεροπορικών εταιριών και ταξιδιωτικών πρακτορείων σε νέες αγορές που ενδιαφέρονται για την Ισπανία ως προορισμό. Επίσης, ο όμιλος IAG, που περιλαμβάνει τις αεροπορικές Iberia, British Airways, Vueling, Air Lingus και LEVEL, μετέφερε 109,5 εκ. επιβάτες έως και το Νοέμβριο 2019, αύξηση ύψους 4,7% συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2018, ενώ η Iberia αύξηση την κυκλοφορία της κατά 7,2%.