Η Airbus παρέδωσε το πρώτο A321neo -αεροσκάφος τελευταίας γενιάς-με κινητήρες της CFM International’s LEAP-1A στην αμερικάνικη εταιρεία Virgin America, που διαθέτει στόλο μόνο από Airbus, σε τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Αμβούργο της Γερμανίας.
“Η Virgin America αφού ήταν η πρώτος πελάτης που έβαλε παραγγελία για το A320neo τον Δεκέμβριο του 2010, έγινε και η πρώτη εταιρία στην οποία παραδόθηκε το πρώτο A321neo γεγονός που μας ενθουσιάζει, δήλωσε ο Fabrice Brégier Airbus Chief Operating Officer και President Commercial Aircraft. Με το τελευταίο, μεγαλύτερο και αποδοτικότερο στη κατανάλωση καυσίμων αεροσκάφος ΝΕΟ μονού διαδρόμου ανοίγουμε μια νέα σελίδα. Το νέο A321neo που τροφοδοτείται από τους νέας γενιάς CFM LEAP-1A κινητήρες εγγυάται νεα επίπεδα αποδοτικότητας και μεγαλύτερη εμβέλεια για τους χρήστες, μεγαλύτερη άνεση στο επιβατικό κοινό και λιγότερες εκμπομπές ρύπων και θορύβου για τις περιοχές κοντά στα αεροδρόμια. Χάρις στις τεχνολογίες αιχμής είναι σήμερα το πιο οικο-ευαίσθητο διαυέσιμο αεροσκάφος μονού διαδρόμου”.
Το A320neo μειώνει σημαντικά τα επίπεδα θορύβου, παράγοντας το μισό ηχητικό αποτύπωμα συγκρινόμενο με αεροσκάφη περασμένων γενεών. Εξοπλισμένο με βοηθήματα οικονομίας καυσίμου Sharklet στις πτέρυγες εκπέμπει 50% λιγότερο οξείδια του νιτρου από τα όρια που έχουν θέσει οι Ρυθμιστικές Αρχές όπως διατυπώθηκε και από την Committee on Aviation Environmental Protection (CAEP). Επιπρόσθετα το αεροσκάφος με κινητήρες LEAP-1A αποδείχτηκε ότι προσφέρει το λιγότερο 15% οικονομία καυσίμου, συγκρινόμενο με τα τωρινής γενιάς αεροσκάφη που διαθέτει η Virgin America’s που ισοδυναμεί με περικοπή 5000 τόνων εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα σε κάθε αεροπλάνο κάθε χρόνο.
“Συνεργαζόμαστε με την Virgin America από την αρχή και είμαστε ενθουσιασμένοι να είμαστε σε αυτή το νέο κεφάλαιο σε αυτή τη σχέση, ανέφερε ο Gael Meheust President και CEO της CFM International. Ο LEAP-1A έχει λειτουργήσει εξαιρετικά καλά σε αυτούς τους 4 μήνες επιχειρησιακής λειτουργίας τους. Απέδειξε ότι έχει πρωτοφανή επίπεδα οικονομικότητας καυσίμου και περιβαλλοντικής υπευθυνότητας, ενώ διατηρεί το επίπεδο αξιοπιστίας που η Virgin America αναμένει από την CFM. Θεωρούμε ότι θα είναι πολύ ευχαριστημένοι με όλα όσα αυτός ο κινητήρας έχει να προσφέρει”.
Το A321neo είναι το μεγαλύτερο μέλος της οικογένειας A320neo. Καλύπτει το σύνολο της αγοράς, από δρομολόγια υψηλής έντασης έως μακράς εμβέλειας και μικρής εμπορικότητας. Αυτή τη στιγμή 1300 κομμάτια είναι υπό παραγγελία.
“Μας τιμά το γεγονός ότι θα είμαστε οι πρώτοι χρήστες αυτού του δημοφιλούς αεροσκάφους”, δήλωσε ο Virgin America President Peter Hunt, μιλώντας κατά την διάρκεια της τελετής με τη παρουσία των συνεργατών του στην America, στελεχών της Airbus, της CFM και του εκμισθωτή του αεροσκάφους GECAS. Το νέο A321neo – το τρίτο μέλος της οικογένειας Airbus A320 που εντάσσεται στο στόλο της Virgin America – θα μας επιτρέψει να μειώσουμε τη τιμή μονάδας και να μας επιτρέψει να μειώσουμε ακόμη τις εκπομπές καυσαερίων.”
“Αυξάνοντας την επιχειρησιακή ικανότητα, τη παραγωγικότητα, και τη τεχνολογία αιχμής -αυτός ο εξαιρετικός συνδυασμός κάνει το A321neo μια ελκυστική επένδυση για εταιρίες εκμίσθωσης όπως η GECAS που είναι δεσμευμένοι στην ανταπόκριση των αναγκών των πελατών τους, προσφέροντας παράλληλα τη τελευταία τεχνολογία και μια στέρεη απόδοση στην επένδυση τους, ανέφερε ο Alec Burger, President and CEO της GECAS. Το χαμηλό λειτουργικό κόστος και η αξιοπιστία του LEAP που τροφοδοτεί την οικογένεια A320neo το καθιστά ένα δυνατό κεφάλαιο στο portfolio της GECAS.”
Η Virgin America σήμερα λειτουργεί ένα στόλο από 63 Airbus A320 που αποτελείται από A319ceo και A320ceo που κινούνται με CFM’s CFM56-5B κινητήρες.
Το νέο A321neo θα αποτελέσει το μεγαλύτερο αεροσκάφος του στόλου της Virgin America’s με διαμόρφωση 185 θέσεων – μια αύξηση χωρητικότητας κατά 24% στα ίδια επίπεδα άνεσης με τα τωρινά A320s. Στο εσωτερικό της καμπίνας οι επιβάτες της, Virgin America flyers θα συνεχίσουν να απολαμβάνουν τρείς ειδικά διαμορφωμένες θέσεις, προσωπική διασκέδαση με οθόνες αφής και μενού φαγητού και ποτών κατά παραγγελία σε κάθε πτήση, πλέον των παροχών φόρτισης συσκευών σε κάθε κάθισμα.
Το αεροσκάφος αναμένεται να εισέλθει σε υπηρεσία στις 31 Μάιου του 2017 με τη παρθενική του πτήση από το San Francisco International Airport (SFO) στο αεροδρόμιo Ronald Reagan της Washington . (DCA).Όπως ήδη ανακοινώθηκε από τον Απρίλιο του 2016, η Virgin America έχει εξαγοράστεί από το Alaska Air Group τον Δεκέμβριο του 2016.