Η δεύτερη ημέρα της World Travel Market London 2025 φιλοξένησε τις κύριες συνεδρίες της φετινής Συνόδου Κορυφής DEAI. Επίσης, συζητήθηκαν περισσότερα για την Τεχνητή Νοημοσύνη, τη βιωσιμότητα και το μάρκετινγκ, ενώ αναφέρθηκε και το πώς το χιούμορ μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την προώθηση των ταξιδιών.
Μια πρώιμη συνεδρίαση της συνόδου κορυφής DEAI τόνισε την «κόπωση από την ένταξη» και την πολιτική αντίσταση στις πρωτοβουλίες για την ποικιλομορφία.
«Σίγουρα υπάρχει μια οπισθοδρόμηση που το κάνει πιο δύσκολο», δήλωσε η Τζοάνα Ριβ, του ταξιδιωτικού πράκτορα Intrepid Travel. Ωστόσο, πρότεινε ότι τα ταξίδια θα μπορούσαν να μας κάνουν να νιώθουμε συνδεδεμένοι με άλλους πολιτισμούς, ώστε «να υπάρχει λιγότερο από το «εμείς και αυτοί» και περισσότερο «εμείς».
Ο Edgar Weggelaar της Queer Destinations, η οποία συνεργάζεται με κυβερνήσεις σε στρατηγικές για τον τουρισμό ΛΟΑΤΚΙ+, υποστήριξε ότι τα μηνύματα της κυβέρνησης Τραμπ κατά του DEAI «είχαν αντίκτυπο», επισημαίνοντας στατιστικά στοιχεία του FBI που δείχνουν αύξηση των ομοφοβικών και ρατσιστικών επιθέσεων. Πίστευε ότι αυτό θα είχε αρνητικές επιπτώσεις στον τουρισμό των ΗΠΑ επειδή «ερχόμαστε σε μέρη όπου νιώθουμε άνετα και επιθυμητοί».
Όσο για όσους επιθυμούν να καλωσορίσουν τους ταξιδιώτες ΛΟΑΤΚΙ+, ο Βέγκελααρ είπε ότι θα ήθελε να δει επενδύσεις και μετά τον μήνα Pride.
Ο πρωταθλητής της προσβασιμότητας, Ρίτσαρντ Τόμσον του Ομίλου Inclu, δήλωσε ότι η πανδημία έχει επιταχύνει τη χρήση της τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένης της κράτησης ταξιδιών, αποκλείοντας όσους δεν μπορούν να τη χρησιμοποιήσουν. «Τα πρωτόκολλα που εφαρμόστηκαν, σωστά για την covid, έχουν διατηρηθεί και αυτό αποτελεί ένα ακόμη εμπόδιο για τα άτομα με αναπηρία», είπε.
Η έρευνα της Inclu σε 600 πολυτελή ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο διαπίστωσε ότι τα μενού μαξιλαριών και οι εγκαταστάσεις που είναι φιλικές προς τα σκυλιά ήταν πιο συχνά λεπτομερείς από τις πληροφορίες σχετικά με την προσβασιμότητα. Ο Thompson τόνισε: «Μετατρέπουμε τα άτομα με αναπηρία σε τζογαδόρους. Τζογάρουν δεκάδες χιλιάδες λίρες σε διακοπές πριν φύγουν από το σπίτι επειδή δεν ξέρουν τι παίρνουν».
Αποκάλεσε τα προσβάσιμα ταξίδια «την τελευταία ανεκμετάλλευτη αγορά» και επεσήμανε ότι οι προσαρμογές και το μάρκετινγκ χρειάζονται να κοιτάξουν πέρα από τα αναπηρικά αμαξίδια, τα οποία χρησιμοποιούνταν μόνο από το 6% των ατόμων με αναπηρία.
Σε μια συνεδρία με θέμα « Η Επιχειρηματική Περίπτωση για την Ένταξη», η Sadia Ramzan της Ομάδας Ταξιδιών Μουσουλμάνων Γυναικών δήλωσε ότι οι μικρές αλλαγές θα μπορούσαν να έχουν αντίκτυπο, για παράδειγμα, η μη υποδοχή των μουσουλμάνων ταξιδιωτών με αφρώδη οίνο αλλά με ένα κοκτέιλ θα προκαλούσε συστάσεις από στόμα σε στόμα. Επαίνεσε την Ιαπωνία για την πιστοποίηση halal και τις επιλογές σεμνότητας στα σπα.
Η Sita Sahu, στρατηγικός σύμβουλος για το μέλλον της FUTURE&, δήλωσε ότι οι προορισμοί που δεν επιδεικνύουν συμπεριληπτικότητα «αφήνουν χρήματα στο τραπέζι» και είπε στις ταξιδιωτικές εταιρείες: «Προς το παρόν, το DEAI εδραιώνεται στο πλαίσιο του HR και του μάρκετινγκ, αλλά βλέπουμε ότι μέχρι το 2030 θα εδραιωθεί στο πλαίσιο της διακυβέρνησης».
Στο συνέδριο εκπροσωπήθηκαν επίσης προορισμοί. Ο πρόσφατος νόμος περί ισότητας στον γάμο στην Ταϊλάνδη άνοιξε νέες ευκαιρίες για τη χώρα, η οποία πιστεύει ότι διαθέτει το μόνο συμβούλιο τουρισμού με μια ειδική πλατφόρμα ΛΟΑΤΚΙ+.
Εν τω μεταξύ, η Μάλτα, ένας καθιερωμένος τουριστικός προορισμός φιλικός προς την ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, διεξάγει, με τη βοήθεια πανεπιστημίων, διεθνείς μελέτες στον τομέα του τουρισμού για την περαιτέρω ένταξη,
Η υπουργός τουρισμού της Ισλανδίας, Χάνα Κάτριν Φρίντρικσον, αναφέρθηκε στην πρόσφατη Ημέρα της Γυναίκας, μια διαμαρτυρία για την 50ή επέτειο της ανισότητας, η οποία τίμησε μια ιστορική απεργία του 1975. Αν και υπήρξαν κάποιες αντιδράσεις για την εκδήλωση, πίστευε ότι είχε διδάγματα για ευρύτερη συμπερίληψη.
Συζητήσεις για την Τεχνητή Νοημοσύνη
Η διαφοροποίηση των ροών εσόδων ήταν ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στην εναρκτήρια συνεδρία του Φόρουμ Μέσων & Επιρροών το απόγευμα της Τετάρτης . Οι συμμετέχοντες άκουσαν πώς η ύπαρξη τεσσάρων έως πέντε ροών εσόδων ήταν πλέον συνηθισμένη για τους δημιουργούς περιεχομένου, με την ανάγκη διαφοροποίησης να αναγνωρίζεται σε όλους τους τύπους εκδοτών.
Το πάνελ αναφέρθηκε επίσης στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Ο Κόλιν Κάρτερ του Weather2Travel δήλωσε ότι το περιεχόμενο της Τεχνητής Νοημοσύνης δεν θα μπορούσε να υποκαταστήσει την καλά ερευνημένη επιτόπια γραφή από δημοσιογράφους και προειδοποίησε για τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις της τεχνολογίας. Ωστόσο, πρόσθεσε, ο ιστότοπος έπρεπε να αναθεωρήσει το υπάρχον περιεχόμενο για να βελτιώσει την εμφάνισή του στα αποτελέσματα αναζήτησης που βασίζονται στην Τεχνητή Νοημοσύνη.
Εν τω μεταξύ, ο Frederic Aouad της Stay22 συμβούλεψε τους δημιουργούς: «Η βελτιστοποίηση των affiliate συνδέσμων δεν είναι πάθος κανενός… Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να το κάνει αυτό για εσάς».
Η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ο εχθρός των ταξιδιών, σύμφωνα με το αποτέλεσμα μιας ζωηρής συζήτησης που ολοκλήρωσε τη Σύνοδο Κορυφής για την Τεχνολογία .
Δύο ομάδες των τριών ατόμων υποστήριξαν υπέρ και κατά της Τεχνητής Νοημοσύνης στον τουρισμό. Ο Stephen Joyce από την Protect Group σημείωσε ότι τα ταξίδια που επιμελείται η Τεχνητή Νοημοσύνη «αφαιρούν το μαγικό ανθρώπινο χάος του να βρίσκεσαι σε ένα καινούργιο μέρος». Οι υποστηρικτές της Τεχνητής Νοημοσύνης επεσήμαναν ότι οι ταξιδιώτες ήδη χρησιμοποιούν και απολαμβάνουν την Τεχνητή Νοημοσύνη, παρά τα λάθη και τους περιορισμούς της.
Η ψηφοφορία με την ψήφο των υπευθύνων ήταν συντριπτικά υπέρ της τεχνολογίας. Ο Christian Watts από το Magpie αστειεύτηκε ότι ήταν «μια δύσκολη μέρα για τους ανθρώπους», αλλά πρόσθεσε ότι η ανταπόκριση του κοινού πιθανότατα αντανακλούσε «όχι το πού βρίσκεται η Τεχνητή Νοημοσύνη σήμερα, αλλά το πού θα βρίσκεται στο μέλλον».
Αναδιαμόρφωση των αγορών πηγών και της βιωσιμότητας
Μεταξύ των σημερινών συνεδριών Γεωοικονομίας , ο Shabib Al Maamari από το Visit Oman και ο Mariano Dima από το Civitatis μίλησαν για τη συνεχιζόμενη συνεργασία τους, προωθώντας το σουλτανάτο στην ισπανόφωνη και πορτογαλόφωνη πελατειακή βάση του Civitatis.
Αναφερόμενος στο θέμα της «αναδιάρθρωσης των τουριστικών ροών και της ζήτησης», ο Al Maamari δήλωσε: «Εντοπίσαμε την αγορά-πηγή που θέλαμε και βρήκαμε τον συνεργάτη που θα μπορούσε να μας συμβουλεύσει και να μας βοηθήσει να βρούμε τον καλύτερο τρόπο για να προσελκύσουμε ταξιδιώτες».
Παραδέχτηκε ότι υπήρχε «ένας επιθετικός αγώνας για την απόκτηση νέων αγορών-πηγών» και ότι ορισμένοι προορισμοί «ενισχύουν τον εισερχόμενο τουρισμό» μέσω εξαγορών και επενδύσεων σε τουριστικές επιχειρήσεις στις αγορές-στόχους τους.
Καθώς συνεχίστηκαν οι συνεδρίες της Συνόδου Κορυφής για τη Βιωσιμότητα , οι ομιλητές που συζήτησαν για τα «cool tripping, slow tourism and the sophisticated traveller» συμφώνησαν ότι η βιωσιμότητα ζητείται ολοένα και περισσότερο από τους πελάτες, αλλά πρέπει να ενσωματωθεί περαιτέρω στα κύρια τουριστικά προϊόντα.
Ο Iain Powell, από το Hurtigruten, παρουσίασε τη νέα ιδέα του «ανοιχτού χωριού» της νορβηγικής κρουαζιέρας, η οποία προσφέρει πρόσβαση σε εκδηλώσεις της κοινότητας, καθώς και πλοία με υβριδικό κινητήρα και «υπερτοπικά» τρόφιμα από 70 προμηθευτές στα λιμάνια προσέγγισης.
Η Tricia Schers, από την Planeterra, δήλωσε ότι ο μη κερδοσκοπικός οργανισμός της συνεργάζεται με περισσότερες εταιρείες, όπως η αλυσίδα ξενοδοχείων Iberostar και η mainstream operator easyJet Holidays, και έχει αναπτύξει επιχειρήσεις κοινοτικού τουρισμού, που κυμαίνονται από μια υπηρεσία μεταφοράς «Γυναίκες με ρόδες» στην Ινδία έως το εστιατόριο Parwa στο Περού.
Η Jane McFadzean, του ομίλου Trip.com, τόνισε το χάσμα μεταξύ της πρόθεσης των ταξιδιωτών να είναι βιώσιμοι και της πραγματικής κράτησης βιώσιμων διακοπών. Είπε ότι υπάρχει ανάγκη για «σαφείς, αξιόπιστες και συνεπείς» ετικέτες που θα καθοδηγούν τους καταναλωτές.
Ο όμιλος βλέπει μεγαλύτερη ζήτηση για πιο οικολογικές επιλογές μετακίνησης, όπως το τρένο και η μεταφορά με ποδήλατο. Έχει επίσης επενδύσει σε ένα πρόγραμμα Country Retreats στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, το οποίο αναπτύσσει υψηλής ποιότητας καταλύματα που διαχειρίζεται η κοινότητα.
Οι ιδέες μάρκετινγκ των τηλεοπτικών αστέρων
Στις συνεχιζόμενες συνεδρίες μάρκετινγκ της Τετάρτης , Βρετανοί τηλεοπτικοί αστέρες ανέβηκαν στη σκηνή για να μοιραστούν τις συμβουλές τους σχετικά με το μάρκετινγκ ταξιδιών και διακοπών.
Η κωμικός Maisie Adam συμμετείχε στη συνεδρία μάρκετινγκ «Comedy Sells», και στη συνέχεια η ιστορικός και παρουσιάστρια Bettany Hughes μίλησε για το πώς ο πολιτισμός και η ιστορία μπορούν να ενθαρρύνουν μια βαθύτερη κατανόηση των προορισμών.
Ο Άνταμ είπε: «Δεν χρειάζεται να επιδεικνύεις το Μάτσου Πίτσου. Θα μπορούσες να είσαι σε ένα αεροδρόμιο και να μιλάς για τα συνηθισμένα… Το χιούμορ είναι μια τόσο ξεχωριστή γλώσσα… και ένα εξαιρετικό εργαλείο για σύνδεση».
Το πάνελ συζήτησε επίσης ένα διαφημιστικό βίντεο της West Midlands Growth Company με τον Tony Iommi των Black Sabbath, έναν ξεναγό ονόματι William που ντύνεται Σαίξπηρ, έναν οδηγό ταξί, έναν σεφ και μια χορεύτρια μπαλέτου.
Ο Μάρτιν Κλαρκ, από την εταιρεία, δήλωσε ότι η περιοχή υποδέχτηκε έναν αριθμό ρεκόρ επισκεπτών τον τελευταίο χρόνο, με τους ταξιδιώτες από το εξωτερικό να σημειώνουν αύξηση 2%.
Αργότερα, στη συνεδρία με την Bettany Hughes σε συνομιλία με τον αρχισυντάκτη του Wanderlust, George Kipouros, ακούστηκε ότι οι τηλεοπτικές της εκπομπές προσέλκυσαν 450 εκατομμύρια τηλεθεατές παγκοσμίως το 2024.
Εξήγησε ότι αποσπάσματα από μερικά από τα ιστορικά ντοκιμαντέρ της έχουν γίνει viral, επειδή ο κόσμος γοητεύτηκε από αντικείμενα όπως ένα βουλγαρικό μπουκάλι αρώματος 2.000 ετών και γλάστρες με χρώματα από την Πομπηία.
Σε άλλες συνεδρίες μάρκετινγκ, ο δημοσιογράφος Ash Bhardwaj διερεύνησε 12 παράγοντες που παρακινούν τους ταξιδιώτες – από την περιέργεια και την ευτυχία έως την καθοδήγηση, την τύχη και την ενσυναίσθηση – και ο φουτουριστής τροφίμων Tony Hunter εξέτασε πώς η Γενιά Άλφα (όσοι γεννήθηκαν 2010 – 2024) ήδη επαναπροσδιορίζει τα ταξίδια ως την πύλη προς τα πορτοφόλια των millennials γονιών τους.












