Η προβολή της Αττικής και των νησιών του Αργοσαρωνικού στο κοινό της Γαλλίας, ως ιδανικού προορισμού διακοπών υψηλών απαιτήσεων αλλά και της Λέσβου ως εναλλακτικός-γαστρονομικός προορισμός τουρισμού, ήταν ο στόχος των δύο ταξιδίων εξοικείωσης που οργάνωσε η Υπηρεσία ΕΟΤ Εξωτερικού Γαλλίας και ολοκληρώθηκαν με επιτυχία στα μέσα Ιουνίου.

Το πρώτο ταξίδι στην Αττική, διοργανώθηκε 19-22 Ιουνίου 2025 σε συνεργασία με τον σημαντικότερο για τη χώρα μας γαλλικό αερομεταφορέα Transavia, στο πλαίσιο  προβολής των ελληνικών προορισμών και ενίσχυσης της νέας απ’ ευθείας αεροπορικής σύνδεσης Μασσαλίας -Αθήνας.

Από αριστερά: Cyril Castelliti, Matthieu Degrave, Luc Clément και Laura Puset.


Στο press trip συμμετείχαν τρεις γάλλοι δημοσιογράφοι των Marie Claire και Μarie Claire Maison(εκδόσεις Sud)  , La Provence Dimanche (Κυριακάτικη έκδοση της δημοφιλέστατης εκτός Παρισίου ομώνυμης εφημερίδας) και το COTE Magazine (εκδόσεις Marseille-Provence).

Στην αποστολή συμμετείχαν ο διευθυντής έκδοσης των Marie Claire και Μarie Claire Maison(έκδοση Sud), κος Luc Clément, ο δημοσιογράφος κος Cyril Castelliti, της La Provence Dimanche (κυριακάτικη έκδοση της εφημερίδας La Provence)  και η ταξιδιωτική συντάκτρια και συντονίστρια σύνταξης του περιοδικού πολυτελείας COTE Magazine (έκδοση Marseille-Provence), κα Laura Puset, συνοδεία του υπεύθυνου Δημοσίων Σχέσεων και  Επικοινωνίας της  Transavia κου Matthieu Degrave.

Επισκέφθηκαν το ιστορικό κέντρο της πρωτεύουσας και τα εμβληματικά τοπόσημά της (ιερό βράχο της Ακρόπολης, Μουσείο Ακροπόλεως, Ζάππειο, Παναθηναϊκό στάδιο), γνώρισαν τα νησιά του Αργοσαρωνικού, το Σούνιο και τον Ναό του Ποσειδώνα, την Αθηναϊκή Ριβιέρα, ενώ πραγματοποίησαν, μεταξύ άλλων, γαστρονομική περιήγηση με ξεναγό σε Πλάκα, Αναφιώτικα και Μοναστηράκι.

Το πρόγραμμα των επισκέψεων οργανώθηκε από την Προϊσταμένη  της  Υπηρεσία Ε.Ο.Τ. Εξωτερικού Γαλλίας κα Έμυ Αναγνωστοπούλου σε συντονισμό με την κεντρική υπηρεσία ΕΟΤστην Αθήνα και με την σημαντική συνδρομή της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του Υπουργείου Πολιτισμού, που διευκόλυνε τις επισκέψεις σε αρχαιολογικούς χώρους.


Στη Λέσβο με την Ντίνα Νικολάου

 Το δεύτερο ταξίδι στη Λέσβο, διοργανώθηκε 18-21 Ιουνίου 2025 στο πλαίσιο προώθησης ειδικών μορφών τουρισμού στρατηγικής προτεραιότητας για τον Ε.Ο.Τ., για την προβολή του νησιού στη γαλλική αγορά, ως ιδανικού προορισμού γαστρονομικού και πολιτιστικού τουρισμού. Στο εν λόγω press trip συμμετείχαν τρεις γάλλοι δημοσιογράφοι από σημαντικά Μέσα γαστρονομίας -και συγκεκριμένα η κα Εve Jusseaume  του διμηνιαίου περιοδικού Marmiton,ο κ. Illies Fernandez, του τριμηνιαίου περιοδικού  Fou de Cuisine και ο κος Pascal Schultz, γαλλικού ταξιδιωτικού περιοδικού  Escapade Magazine.

Στιγμιότυπο από τηνεπίσκεψη των γάλλων δημοσιογράφων στα αποστακτήρια του Ούζου Βαρβαγιάννη.


Η δημοφιλής στη Γαλλία ελληνίδα σεφ Ντίνα Νικολάου, συνόδευσε τους δημοσιογράφους και ετοίμασε τοπικά πιάτα με αυθεντικά προϊόντα του νησιού εντυπωσιάζοντας τους καλεσμένους μας

Η δημοσιογραφική αποστολή περιηγήθηκε στην ορεινή Αγιάσο, τον κόλπο Γέρα, τη Μυτιλήνη, επισκέφθηκε το αποστακτήριο και  το Μουσείο Ούζου Βαρβαγιάννη , τα ελαιοτριβεία Πρωτούλη, τα ουζερί στο Πλωμάρι,, το Εργαστήριο Παραδοσιακής Κεραμικής Τέχνης Σταμάτη Στυλιανού στον Μανταμάδο, το τυροκομείο Δούκα και το Μουσείο – Βιβλιοθήκη Στρατή Ελευθεριάδη – Teriade σύγχρονης τέχνης.

Οι τρεις δημοσιογράφοι είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν τη γαστρονομία, την ιστορία του νησιού, την πολιτιστική κληρονομιά, αλλά και τις δραστηριότητες στη φύση, αποχωρώντας με τις καλύτερες εντυπώσεις.


ΙΝ
FΟ:

  • Marie Claire και Μarie Claire Maison(εκδόσεις Sud): Εξαιρετικά δημοφιλή μηνιαία περιοδικά μόδας, lifestyle, ταξιδίων και διακόσμησης. Απευθύνεται κυρίως σε γυναίκες (83%) υψηλού κοινωνικοοικονομικού και μορφωτικού επιπέδου, υψηλής αισθητικής. Περιεχόμενο των εκδόσεων Sud αναρτάται στο επίσημο site του γαλλικού Marie Claire: marieclaire.fr, το οποίο δέχεται 9.879.257 επισκέψεις μηνιαίως. Οι αναγνώστες της έντυπης μορφής ξεπερνούν τις 185.000.
  • La Provence Dimanche (κυριακάτικη έκδοση της εφημερίδας La Provence): Καλύπτει εθνικές και περιφερειακές ειδήσεις της περιοχής της νότιας Γαλλίας, με κυκλοφορία 87.560 αντίτυπα και με 616.000 επισκέπτες στη διαδικτυακή μορφή της εφημερίδας. Το αναγνωστικό κοινό στο οποίο απευθύνεται είναι ηλικίας 50+ σε ποσοστό 61% και είναι μέσου και ανώτερου οικονομικο-κοινωνικού επιπέδου.
  • COTE Magazine (έκδοση Marseille-Provence), γαλλικό περιοδικό πολυτελείας που εστιάζει μεταξύ άλλων σε ταξίδια, εστίαση, ξενοδοχεία, art de vivre, γαστρονομία και τοπική οικονομία. Κυκλοφορεί σε 25.000 αντίτυπα και έχει στη διαδικτυακή έκδοση του περιοδικού 113.561 μοναδικούς επισκέπτες μηνιαίως, με την πλειοψηφία να είναι άνω των 40 ετών, υψηλού εισοδηματικού/επαγγελματικού επιπέδου, 60% γυναίκες και 40% άνδρες.
  • Marmiton διμηνιαίο περιοδικό γαστρονομίας ( τοπικές και διεθνείς κουζίνες). Απευθύνεται κυρίως σε γυναίκες μέσου και ανώτερου κοινωνικο-οικονομικού επιπέδου. Εκδίδεται σε 82.006 αντίτυπα, έχοντας συνολικά στην έντυπη και διαδικτυακή του μορφή 8.960.000 αναγνώστες,3.700.000 ακολούθους στο Facebookκαι 1.400.000στο Instagram. Αναμένεται γαστρονομικό αφιέρωμα στη Λέσβο έξι σελίδων στο τεύχος Αυγούστου 2025 .
  • Fou de Cuisine τριμηνιαίο περιοδικό σύγχρονης γαστρονομίας (νέοι σεφ, τάσεις, ρεπορτάζ, προϊόντα και γαστρονομικοί προορισμοί).Η κυκλοφορία του είναι 60.000 τεύχη και το αναγνωστικό κοινό 250.000. lEχει 312.000 ακολούθους στο Facebookκαι 184.000 στο Instagram όπου και αναμένονται καθημερινά stories και short film.
     
  • Escapade Magazine τριμηνιαίο γαλλικό ταξιδιωτικό περιοδικό, για λιγότερο γνωστούς προορισμούς και ειδικές μορφές τουρισμού, με γνώμονα την αειφορία. Απευθύνεται σε υψηλού μορφωτικού και οικονομικού επιπέδου αναγνώστες (GSP+), άνδρες, γυναίκες, 35-55 ετών, που αναζητούν αυθεντικές ταξιδιωτικές εμπειρίες. To αναγνωστικό κοινό ξεπερνάει τα όρια της Γαλλίας και σε άλλες γαλλόφωνες χώρες, όπως η Ελβετία και το Βέλγιο. Κυκλοφορεί σε 60.000 τεύχη, ενώ η διαδικτυακή σελίδα δέχεται 50.000 επισκέπτες μηνιαίως. Αναμένεται για το ερχόμενο φθινόπωρο 2σέλιδο αφιέρωμα και  διαδικτυακή ανάρτηση του.