Κοσμογονικές αλλαγές στον ξενοδοχειακό κλάδο παγκοσμίως μέχρι το 2020, περιγράφει έρευνα της Grant Thornton. Πώς τα smartphones και οι «Millennials» ταξιδιώτες της ψηφιακής εποχής αλλάζουν τον ξενοδοχειακό χάρτη του πλανήτη.

Σαρωτικές αλλαγές στον χώρο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο την επόμενη πενταετία (μέχρι το 2020) πυροδοτούν η τεχνολογική έκρηξη, η νέα «ψηφιακή» γενιά πελατών (Millennials), η μαζική «έξοδος» επισκεπτών από αναδυόμενες οικονομίες και η «επέλαση» εταιριών της οικονομίας του διαμοιρασμού (Sharing Economy), όπως η Airbnb.

Τις κοσμογονικές αλλαγές που συντελούνται ήδη στον ξενοδοχειακό κλάδο παγκοσμίως και το προφίλ των «έξυπνων» ξενοδοχείων του (άμεσου) μέλλοντος που εστιάζει στον πελάτη ανιχνεύει η έρευνα της Grant Thornton «Ξενοδοχεία 2020: Καλωσορίζοντας τους πελάτες του αύριο».

Η έρευνα εξετάζει τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που προκύπτουν για τον ξενοδοχειακό κλάδο σε τέσσερις θεματικές ενότητες, καθώς και τα ζητήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ξενοδόχοι προκειμένου να προετοιμάσουν κατάλληλα τις επιχειρήσεις τους για το μέλλον.

Οι θεματικές ενότητες αφορούν τις εξατομικευμένες υπηρεσίες προς τους πελάτες που απαιτούν οι νέες συνθήκες, σε μια νέα προσέγγιση στη διαχείριση ανθρώπων και δεδομένων, τις κινήσεις που πρέπει να γίνουν για να διατηρηθεί και να ενισχυθεί η αναγνωρισιμότητα του εμπορικού σήματος (brand) του ξενοδοχείου, αλλά και την επανεξέταση του επιχειρηματικού μοντέλου με το οποίο λειτουργεί η επιχείρηση.

Το ειδικό βάρος που έχει αποκτήσει ο ξενοδοχειακός κλάδος στο πλαίσιο της παγκόσμιας οικονομίας αποτυπώνεται στα συνολικά του έσοδα, τα οποία το 2016, σύμφωνα με την Grant Thornton, αναμένεται να ξεπεράσουν το μισό τρισ. δολάρια.

Το «τσουνάμι» αλλαγών στην παγκόσμια ξενοδοχειακή αγορά είναι αποτέλεσμα του «σεισμού» που προκάλεσαν η εμφάνιση των κινητών συσκευών (smartphones, tablets) και της νέας γενιάς καταναλωτών, των Millennials, οι οποίοι μεγάλωσαν στο ψηφιακό περιβάλλον της νέας εποχής και είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα Smartphones πρωτοεμφανίστηκαν τη δεκαετία του ’90, αλλά η εξάπλωσή τους ήταν αλματώδης μετά την εμφάνιση του πρώτου iPhone της Apple το 2007. Μόλις 7 χρόνια αργότερα κυκλοφορούσαν στη διεθνή αγορά 1,75 δισεκατομμύριο Smartphones.

Η τεχνολογία των κινητών συσκευών αναβαθμίζει τη διαπραγματευτική θέση των πελατών έναντι των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και οι χρήστες τους απαιτούν ολοένα περισσότερο εξατομικευμένες υπηρεσίες. Σύμφωνα με την έρευνα, το 46% των Millennials αναφέρουν πως η δυνατότητα να κάνουν Check-in και Check-out χρησιμοποιώντας κινητή συσκευή θα αποτελούσε κίνητρο για επιστρέψουν στο ίδιο ξενοδοχείο στο μέλλον.

Η νέα «ψηφιακή» πελατεία των ξενοδοχείων είναι ήδη εδώ. Το αποδεικνύει το γεγονός ότι το 28% των κατόχων smartphones και tablets χρησιμοποίησαν κάποια κινητή συσκευή την τελευταία φορά που αναζήτησαν διαμονή (Πηγή: Mintel).

Διαβάστε όλο το άρθρο εδώ. – Άρθρο του Παναγιώτη Δ. Υφαντή

ΠΗΓΗ: euro2day.gr