Μέχρι τις αρχές Ιουνίου θα έχει ολοκληρωθεί η εξέταση της οικονομικής προσφοράς της ΚΞ TERNA-GMR για το αεροδρόμιο στο Καστέλι από το Υπουργείο Υποδομών.
Η προσφορά σύμφωνα με πηγές του Υπουργείου θεωρείται ικανοποιητική και όπως όλα δείχνουν η διαδικασία από εδώ και πέρα θα τρέξει με σκοπό να πέσουν οι υπογραφές μέχρι το τέλος του έτους και να ξεκινήσει το μεγαλύτερο κατασκευαστικό project όλων των εποχών για την Κρήτη.
Η προσφορά κατασκευής -σύμφωννα με την οικονομική προσφορά που άνοιξε στις 11 Απριλίου- είναι 480 εκατ. ευρώ (αφορά το κατασκευαστικό κόστος), με ποσοστό για το Δημόσιο 45,9%, απόδοση δεσμευτικής επένδυσης 13,95%, χρηματοδοτική συμβολή Δημοσίου 180 εκατ. ευρώ (περιορίζει δηλαδή τη χρηματοδοτική συμμετοχή του Δημοσίου κατά 40 εκατ. ευρώ), ποσοστό «σπατόσημου» 64,8%, ποσό δεσμευτικής επένδυσης (ίδια κεφάλαια) 158,4 εκατ. ευρώ, χρόνος κατασκευής 60 μήνες, μηδενικός δανεισμός για την εταιρεία παραχώρησης και δευτερεύον χρέος (κεφάλαια από άλλους πιστωτές πλην Τραπεζών) 36 εκατ. ευρώ.
Με αεροδρομιακά τέλη ανά επιβάτη να είναι χαμηλότερα κατά 20 ευρώ το διεθνές Αεροδρόμιο της Κρήτης, θα είναι αισθητά χαμηλότερο από εκείνο των Χανίων που διαχειρίζεται η Fraport.
Μετά την ανάδειξη του αναδόχου θα ξεκινήσει η προσυμβατική περίοδος όπου η σύμβαση θα πρέπει να εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να κυρωθεί από τη Βουλή των Ελλήνων και μετά να υπογραφεί για ξεκινήσει η κατασκευαστική περίοδος που εκτιμάται σε περίπου 5 χρόνια.