Τους άξονες πάνω στους οποίους πρέπει θα στηριχτεί  η ανάπτυξη των αεροπορικών υποδομών στην Ελλάδα παρουσίασε από το βήμα του συνεδρίου του υπουργείου Τουρισμού με θέμα ”Προορισμός Ελλάδα 365 μέρες το χρόνο» ο αντιπρόεδρος της Aegean και αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων Ευτύχης Βασιλάκης.
Πρέπει η χώρα να γίνει πιο ανταγωνιστική στις αερομεταφορές, είπε και «ελπίζουμε σε δέκα ημέρες να τελειώσει η παραχώρηση των 14 αεροδρομίων ώστε να πάρει το δρόμο της η επένδυση».
»Δε χρειάζεται κάθε φορά να ανακαλύπτουμε την… πυρίτιδα. Μέσω του διαγωνισμού για την παραχώρηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων έχουμε βρει ήδη ένα μοντέλο παραχώρησης, το οποίο θα μπορούσε να εφαρμοστεί ανάλογα και στις περιπτώσεις της επέκτασης της παραχώρησης του αεροδρομίου της Αθήνας και στην έτερη μεγάλη επένδυση του αεροδρομίου του Καστελίου», τόνισε χαρακτηριστικά.
Στα επενδυτικά σχέδια που θα κρίνουν τον τουρισμό τόσο της Αθήνας όσο και της Κρήτης, με την διαδικασία επέκτασης της σύμβασης για το ΔΑΑ «Ελ. Βενιζέλος» και του αεροδρομίου Καστελίου οι παραχωρήσεις, επεσήμανε θα πρέπει να έχουν μεγάλη διάρκεια, δέσμευση για χαμηλές χρεώσεις μέχρι να ολοκληρωθεί η όποια επένδυση με ξεκάθαρο αναλογικό αντίτιμο για το κράτος και ισχυρή επιχειρηματική συμμετοχή του δημοσίου στο σχήμα.
«Ως αερομεταφορείς, μεταξύ των βασικών υποχρεώσεων που έχουμε είναι να μεταφέρουμε στην ελληνική Πολιτεία το τι πρέπει να γίνει για να λειτουργούν οι υποδομές της χώρας πιο αποτελεσματικά. Στην περίπτωση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων, προχωρά εντός του Μαρτίου η παραχώρηση, σε μία κοινοπραξία που έχει καθορίσει με πολύ συγκεκριμένο τρόπο ότι θα καταβάλλει ένα συγκεκριμένο τίμημα, θα πραγματοποιήσει επενδύσεις, θα διατηρήσει σε ανταγωνιστικά επίπεδα τις χρεώσεις και δε θα προχωρήσει σε αυξήσεις πριν να ολοκληρωθούν οι επενδύσεις και θα εξασφαλίζει έσοδα για το Δημόσιο, ανάλογα με τα κέρδη που θα αποκομίζει. Συνεπώς έχει βρεθεί ένα μοντέλο παραχώρησης και δε χρειάζεται να αναζητούμε καινούρια, για τα έργα που έχουμε μπροστά μας».
Αναφερόμενος στο θέμα της φορολογίας στις μεταφορές ο επικεφαλής της Aegean, τόνισε ότι το 24% του ΦΠΑ στην Ελλάδα υπονομεύει την αναταγωνιστικότητα του κλάδου των μεταφορών σε σχέση με ό,τι ισχύει στη Νότια Ευρώπη.
«Δε βοηθάει ούτε τις αεροπορικές ούτε τις θαλάσσιες μεταφορές. Ο κλάδος του τουρισμού, πράγματι, μπορεί με τη σωστή διαχείριση και τη σχετική ενίσχυση να τραβήξει την οικονομία μπροστά. Αν ανασχέσουμε αυτή την αναπτυξιακή πορεία του τουρισμού, δε γνωρίζω αν θα είναι σε θέση άλλοι κλάδοι, σε άμεσο χρονικό ορίζοντα να υποκαταστήσουν το κενό που θα αφήσει ο τουρισμός. Ελπίζω τόσο οι ιδιώτες από την πλευρά του επενδυτή, όσο και η Πολιτεία με τις πράξεις της να το έχουν κατανοήσει» είπε.
Για την ανάπτυξη της Aegean για φέτος, ο Ομιλος αναμένεται να ενδυναμώσει τους προορισμούς κύρια από και προς Αθήνα με 6-7 νέα δρομολόγια ένα από τα οποία είναι προς το Κάσσελ της κεντρικής Γερμανίας από όπου έρχεται στην Αθήνα η παγκόσμιας εμβέλειας εικασιτκή έκθεση documenta.
Ο κ. Βασιλάκης τόνισε ότι σε θέματα προβολής «οι ιδιώτες και το Δημόσιο τα πάνε καλύτερα γιατί- ίσως η κρίση- έκανε τη συνεργασία να είναι πιο αποτελεσματική κι επιπλέον έχουμε γίνει περισσότερο φιλόδοξοι μέσα από νέα εγχειρήματα. Ωστόσο, έχουμε φτάσει σε ένα άλλο σημείο κατά το οποίο γίνονται παράλληλες προσπάθειες (π.χ. όπως συμβαίνει για την Αθήνα), δαπανώνται πολύτιμοι πόροι και ίσως θα πρέπει να πάμε σε ένα καλύτερο συντονισμό».